
Δεν προβλέπεται πριν από το 2017 η ανάκαμψη της ναυλαγοράς του ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του βρετανικού οίκου Drewry.
Ειδικότερα, όπως περιγράφει αναλυτικά ο οίκος στο Dry Bulk Forecaster, παρά τη μικρή άνοδο που αναμένεται να σημειώσουν οι ναύλοι την επόμενη διετία, η αγορά θα ξαναγίνει κερδοφόρα μετά το 2017 και μόνο εάν εξακολουθήσουν οι διαλύσεις πλοίων με τον παρόντα ρυθμό και οι πλοιοκτήτες αποφύγουν νέες παραγγελίες.
Ως κύρια αιτία για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου παρουσιάζεται η μείωση των εισαγωγών σιδηρομεταλλευμάτων και άνθρακα από μέρους της Κίνας. Η διαρκής επιδείνωση του φυσικού περιβάλλοντος, έχει αναγκάσει τον ασιατικό γίγαντα να στραφεί στην πράσινη ενέργεια, γεγονός το οποίο αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση για μεταφορές φορτίων άνθρακα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σιδηρομεταλλεύματα και ο άνθρακας αντιστοιχούν στα 2/3 των παγκόσμιων μεταφορών στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου και η Κίνα αποτελεί τον οιονεί ρυθμιστή, λόγω των τεράστιων ποσοτήτων που διακινεί.
Στον αντίποδα, μέχρι στιγμής, για το 2015, οι διαλύσεις πλοίων παρουσιάζουν σημαντική αύξηση, ενώ ταυτόχρονα, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων έχει σημειώσει πτώση. Σε συνδυασμό με τις μετασκευές και τις χαμηλές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων, προκαλούν κάποια αισιοδοξία στην αγορά.
Τέλος, όπως είναι γνωστό, η ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις διακυμάνσεις στη ζήτηση. Η υπερπροσφορά χωρητικότητας των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με τη μείωση της ζήτησης έχει προκαλέσει μεγάλη πτώση στους ναύλους, οδηγώντας τους ιδιοκτήτες να προχωρούν ακόμη και σε μετασκευές των πλοίων τους σε τάνκερ, προκειμένου να επωφεληθούν από τη βελτίωση στην αγορά των τάνκερ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ