
Δεν προβλέπεται πριν από το 2017 η ανάκαμψη της ναυλαγοράς του ξηρού χύδην φορτίου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του βρετανικού οίκου Drewry.
Ειδικότερα, όπως περιγράφει αναλυτικά ο οίκος στο Dry Bulk Forecaster, παρά τη μικρή άνοδο που αναμένεται να σημειώσουν οι ναύλοι την επόμενη διετία, η αγορά θα ξαναγίνει κερδοφόρα μετά το 2017 και μόνο εάν εξακολουθήσουν οι διαλύσεις πλοίων με τον παρόντα ρυθμό και οι πλοιοκτήτες αποφύγουν νέες παραγγελίες.
Ως κύρια αιτία για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ναυλαγορά ξηρού φορτίου παρουσιάζεται η μείωση των εισαγωγών σιδηρομεταλλευμάτων και άνθρακα από μέρους της Κίνας. Η διαρκής επιδείνωση του φυσικού περιβάλλοντος, έχει αναγκάσει τον ασιατικό γίγαντα να στραφεί στην πράσινη ενέργεια, γεγονός το οποίο αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση για μεταφορές φορτίων άνθρακα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα σιδηρομεταλλεύματα και ο άνθρακας αντιστοιχούν στα 2/3 των παγκόσμιων μεταφορών στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου και η Κίνα αποτελεί τον οιονεί ρυθμιστή, λόγω των τεράστιων ποσοτήτων που διακινεί.
Στον αντίποδα, μέχρι στιγμής, για το 2015, οι διαλύσεις πλοίων παρουσιάζουν σημαντική αύξηση, ενώ ταυτόχρονα, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων έχει σημειώσει πτώση. Σε συνδυασμό με τις μετασκευές και τις χαμηλές παραδόσεις νεότευκτων πλοίων, προκαλούν κάποια αισιοδοξία στην αγορά.
Τέλος, όπως είναι γνωστό, η ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις διακυμάνσεις στη ζήτηση. Η υπερπροσφορά χωρητικότητας των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με τη μείωση της ζήτησης έχει προκαλέσει μεγάλη πτώση στους ναύλους, οδηγώντας τους ιδιοκτήτες να προχωρούν ακόμη και σε μετασκευές των πλοίων τους σε τάνκερ, προκειμένου να επωφεληθούν από τη βελτίωση στην αγορά των τάνκερ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ