
Φωτό:ΑΠΕ (Παντελής Σαίτας)
Τη δημοσίευση του διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για την επισκευή και συντήρηση της μεγάλης πλωτής δεξαμενής (“ΠΕΙΡΑΙΑΣ – Ι”, 15.000 ton) ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, με προϋπολογισμό 1.866.500 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).
Η εν λόγω πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ είναι κατασκευασμένη από ναυπηγικό χάλυβα και η αξιοπλοΐα της παρακολουθείται και πιστοποιείται από τον ελληνικό νηογνώμονα. Έχει ικανότητα δεξαμενισμού πλοίων εκτοπίσματος μέχρι 15.000 τόνους, κατ’ ανώτατο όριο κατά το δεξαμενισμό. Οι πάσης φύσεως εργασίες στα πλοία που βρίσκονται στις δεξαμενές του ΟΛΠ πραγματοποιούνται από υψηλού επιπέδου εξειδικευμένα συνεργεία της ΝΕΖ όλες τις ημέρες και ώρες του 24ώρου.
Επιπλέον, ο ΟΛΠ διαθέτει στο Πέραμα και τη μικρή πλωτή δεξαμενή (“ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΙΙ”, 4.000 ton), καθώς και δύο ακόμα μόνιμες δεξαμενές στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.
Οι πλωτές δεξαμενές του ΟΛΠ, που ευρίσκονται στην επισκευαστική βάση Περάματος, αποτελούν τον σημαντικότερο σε αξία και χρησιμότητα εξοπλισμό της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, η λειτουργία των οποίων επιτρέπει την προσέλκυση πελατών και πλοίων για εκτεταμένες ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, ενώ παράλληλα προσδίδουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη ΝΕΖ, ιδιαίτερα κρίσιμο για την εθνική οικονομία και την ενίσχυση της απασχόλησης στην παρούσα δυσμενή οικονομική συγκυρία.
Με τη δαπάνη αυτού του ύψους, η οποία θα καλυφθεί αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια, ο ΟΛΠ αποδεικνύει έμπρακτα, για άλλη μία φορά, τη σημασία που αποδίδει για τη διατήρηση του επισκευαστικού χαρακτήρα της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Πειραιά – Περάματος και την εν γένει ανάπτυξη ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων, τα οποία αποτελούν και καταστατικές δεσμεύσεις του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ