
Σε μείζον ζήτημα για την ποντοπόρο ναυτιλία έχει αναδειχθεί η εφαρμογή της νέας διεθνούς συνθήκης Ballast Water Management Convention, η οποία και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις αρχές του 2016, σχετικά με τη διαχείριση του έρματος των πλοίων, όπως τονίζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους οι θεσμικοί φορείς της ναυτιλίας.
Ειδικότερα, η ναυτιλιακή κοινότητα υποστηρίζει πως θα πρέπει να υπάρξει ένα ρεαλιστικό χρονικό πλαίσιο εφαρμογής του νέου κανονισμού, το οποίο αφενός θα επιτρέψει στους πλοιοκτήτες να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να εναρμονιστούν με τη νέα νομοθεσία, αφετέρου θα δώσει τον απαραίτητο χρόνο για τα νέα συστήματα διαχείρισης έρματος (ballast water management systems) να εγκριθούν και να πιστοποιηθούν για την καταλληλότητά τους από τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές.
Υπενθυμίζεται ότι στις ΗΠΑ, έχει ήδη τεθεί σε ισχύ μονομερώς ειδική νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία, όλα τα πλοία που εισέρχονται στα αμερικανικά χωρικά ύδατα θα πρέπει να διαθέτουν σύστημα διαχείρισης έρματος εγκεκριμένο από την Αμερικανική Ακτοφυλακή (US Coast Guard). Στην παρούσα φάση, 54 συστήματα που διατίθενται στην αγορά έχουν εγκριθεί με βάση τις προδιαγραφές που έχει θέσει ο ΙΜΟ αλλά είναι άγνωστο εάν θα λάβουν την απαιτούμενη έγκρισηαπό τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές. Καθώς λοιπόν οι πλοιοκτήτες καλή τη πίστη θα επιθυμήσουν να εναρμονιστούν με τις διεθνείς και εθνικές προδιαγραφές, εκτίθενται άμεσα στον κίνδυνο (ή ρίσκο) μιας πιθανούς διπλής επένδυσης στα εν λόγω συστήματα, ενόσω όπως επισημαίνουν οι φορείς της ναυτιλίας, περισσότερα από 50.000 πλοία θα χρειαστούν νέα συστήματα για τη διαχείριση του έρματος, το κόστος των οποίων θα κυμαίνεται από 1 έως 5 εκ. δολάρια έκαστο.
Το ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί εκ νέου κατά τη διάρκεια της επερχόμενης 68ης συνάντησης εργασίας της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ (Marine Environment Protection Committee).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ