
Οι θεσμικοί φορείς της ναυτιλίας αναγνωρίζουν τα σημαντικά βήματα προόδου που έγιναν στην πρόσφατη σύνοδο των ευρωπαϊκών κρατών σχετικά με το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης στη Μεσόγειο, παρόλα αυτά τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω ενέργειες εκ μέρους των ενδιαφερόμενων μερών.
Ειδικότερα, στην έκτακτη σύνοδο κορυφής που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, αποφασίστηκε ο τριπλασιασμός των κονδυλίων της επιχείρησης φύλαξης των συνόρων και διάσωσης των μεταναστών με την ονομασία «Τρίτων» ενώ παράλληλα, τα κράτη-μέλη θα συνδράμουν στις επιχειρήσεις με σκάφη, ελικόπτερα αλλά και ειδικά εξοπλισμένο προσωπικό προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ανθρωπιστική κρίση που συντελείται στη Μεσόγειο.
Σχετικά με το φλέγον θέμα, ο Patrick Verhoeven, γενικός γραμματέας της European Community Shipowners’Associations (ECSA) ανέφερε: “Παρά την απόφαση των Ευρωπαίων ηγετών να αυξήσουν τους πόρους για την έρευνα και διάσωση στη Μεσόγειο, θα πρέπει να υιοθετηθεί μια μεγάλου εύρους αποστολή για τη Μεσόγειο, αντίστοιχη της ιταλικής Mare Nostrum, η οποία θα μπορεί να επιχειρεί και εκτός των ευρωπαϊκών θαλάσσιων συνόρων, εκεί που λαμβάνουν χώρα τα περισσότερα δυστυχήματα με μετανάστες”.
Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Peter Hinchliffe, γενικού γραμματέα του International Chamber of Shipping: “Κατανοούμε ότι τα πλοία της επιχείρησης “Τρίτων” μπορούν να επιχειρούν σε διεθνή ύδατα μετά από έκκληση των Maritime Rescue Coordination Centres αλλά είναι αμφίβολο εάν μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα σε περιστατικά που λαμβάνουν χώρα κοντά στις ακτές της Λιβύης, όπου συμβαίνουν και τα περισσότερα περιστατικά. Καθώς φαίνεται, τα εμπορικά πλοία θα εξακολουθήσουν να συνδράμουν διαρκώς τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης. Η ανάγκη για ανθρωπιστικές επιχειρήσεις των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Μεσόγειο είναι πιο επιτακτική από ποτέ”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ