
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Άλλη μία εβδομάδα που η αγορά κινήθηκε σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα με τον κυρίαρχο ρόλο να τον έχουν τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Και αυτό διότι η αγορά των ναύλων συνεχίζει και παραμένει ιδιαίτερα πιεσμένη εν αντιθέσει με τις τιμές που προσφέρονται στις διαλύσεις, οι οποίες τις τελευταίες εβδομάδες έδειξαν σημάδια μικρής βελτίωσης και σταθεροποίησης.
Εικάζεται επίσης, ότι το επόμενο διάστημα ενδεχομένως να υπάρξει πτωτική τάση λόγω της προσφοράς πλοίων και ιδιαίτερα των Capes.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν σταθεροποιηθεί και οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers δείχνουν να έχουν ανοδικές τάσεις, δεν έχουν γίνει πράξεις καθώς η προσφορά των πλοίων επικεντρώνεται σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα μεγαλύτερου τονάζ ενώ παραδοσιακά η ίδια προτιμά Containers και γενικότερα πλοία μικρότερου τονάζ.
Το Μπαγκλαντές, το προηγούμενο διάστημα δεν επέδειξε ιδιαίτερη δραστηριοποίηση λόγω των χαμηλότερων τιμών που προσφέρει και απλά παρακολουθούσε την αγορά ανήμπορο να αντιδράσει.
Το Πακιστάν, ενώ αναμενότανε να κάνει ένα διάλλειμα από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγούμενων ημερών, συνέχισε και αυτή την εβδομάδα καθώς έκλεισε σχεδόν όλα τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ και VLOC που υπήρχαν στην αγορά. Σίγουρα λίαν συντόμως, θα το κάνει το διάλλειμα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία και στους ανταγωνιστές του να μπουν στο παιχνίδι για μεγαλύτερα πλοία.
Στην Κίνα, ο κλάδος των διαλύσεων συνεχίζει και συντηρείται από την προσφορά της εγχώριας επιδοτούμενης αγοράς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 822,401 DWT, εκ των οποίων το 91% (752,589 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3,6% (29,998 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 5,4% (39,814 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 390 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 385 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ