
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Άλλη μία εβδομάδα που η αγορά κινήθηκε σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα με τον κυρίαρχο ρόλο να τον έχουν τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Και αυτό διότι η αγορά των ναύλων συνεχίζει και παραμένει ιδιαίτερα πιεσμένη εν αντιθέσει με τις τιμές που προσφέρονται στις διαλύσεις, οι οποίες τις τελευταίες εβδομάδες έδειξαν σημάδια μικρής βελτίωσης και σταθεροποίησης.
Εικάζεται επίσης, ότι το επόμενο διάστημα ενδεχομένως να υπάρξει πτωτική τάση λόγω της προσφοράς πλοίων και ιδιαίτερα των Capes.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν σταθεροποιηθεί και οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers δείχνουν να έχουν ανοδικές τάσεις, δεν έχουν γίνει πράξεις καθώς η προσφορά των πλοίων επικεντρώνεται σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα μεγαλύτερου τονάζ ενώ παραδοσιακά η ίδια προτιμά Containers και γενικότερα πλοία μικρότερου τονάζ.
Το Μπαγκλαντές, το προηγούμενο διάστημα δεν επέδειξε ιδιαίτερη δραστηριοποίηση λόγω των χαμηλότερων τιμών που προσφέρει και απλά παρακολουθούσε την αγορά ανήμπορο να αντιδράσει.
Το Πακιστάν, ενώ αναμενότανε να κάνει ένα διάλλειμα από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγούμενων ημερών, συνέχισε και αυτή την εβδομάδα καθώς έκλεισε σχεδόν όλα τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ και VLOC που υπήρχαν στην αγορά. Σίγουρα λίαν συντόμως, θα το κάνει το διάλλειμα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία και στους ανταγωνιστές του να μπουν στο παιχνίδι για μεγαλύτερα πλοία.
Στην Κίνα, ο κλάδος των διαλύσεων συνεχίζει και συντηρείται από την προσφορά της εγχώριας επιδοτούμενης αγοράς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 822,401 DWT, εκ των οποίων το 91% (752,589 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3,6% (29,998 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 5,4% (39,814 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 390 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 385 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ