
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Άλλη μία εβδομάδα που η αγορά κινήθηκε σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα με τον κυρίαρχο ρόλο να τον έχουν τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Και αυτό διότι η αγορά των ναύλων συνεχίζει και παραμένει ιδιαίτερα πιεσμένη εν αντιθέσει με τις τιμές που προσφέρονται στις διαλύσεις, οι οποίες τις τελευταίες εβδομάδες έδειξαν σημάδια μικρής βελτίωσης και σταθεροποίησης.
Εικάζεται επίσης, ότι το επόμενο διάστημα ενδεχομένως να υπάρξει πτωτική τάση λόγω της προσφοράς πλοίων και ιδιαίτερα των Capes.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν σταθεροποιηθεί και οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers δείχνουν να έχουν ανοδικές τάσεις, δεν έχουν γίνει πράξεις καθώς η προσφορά των πλοίων επικεντρώνεται σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα μεγαλύτερου τονάζ ενώ παραδοσιακά η ίδια προτιμά Containers και γενικότερα πλοία μικρότερου τονάζ.
Το Μπαγκλαντές, το προηγούμενο διάστημα δεν επέδειξε ιδιαίτερη δραστηριοποίηση λόγω των χαμηλότερων τιμών που προσφέρει και απλά παρακολουθούσε την αγορά ανήμπορο να αντιδράσει.
Το Πακιστάν, ενώ αναμενότανε να κάνει ένα διάλλειμα από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγούμενων ημερών, συνέχισε και αυτή την εβδομάδα καθώς έκλεισε σχεδόν όλα τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ και VLOC που υπήρχαν στην αγορά. Σίγουρα λίαν συντόμως, θα το κάνει το διάλλειμα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία και στους ανταγωνιστές του να μπουν στο παιχνίδι για μεγαλύτερα πλοία.
Στην Κίνα, ο κλάδος των διαλύσεων συνεχίζει και συντηρείται από την προσφορά της εγχώριας επιδοτούμενης αγοράς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 822,401 DWT, εκ των οποίων το 91% (752,589 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3,6% (29,998 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 5,4% (39,814 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 390 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 385 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ