
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Άλλη μία εβδομάδα που η αγορά κινήθηκε σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα με τον κυρίαρχο ρόλο να τον έχουν τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Και αυτό διότι η αγορά των ναύλων συνεχίζει και παραμένει ιδιαίτερα πιεσμένη εν αντιθέσει με τις τιμές που προσφέρονται στις διαλύσεις, οι οποίες τις τελευταίες εβδομάδες έδειξαν σημάδια μικρής βελτίωσης και σταθεροποίησης.
Εικάζεται επίσης, ότι το επόμενο διάστημα ενδεχομένως να υπάρξει πτωτική τάση λόγω της προσφοράς πλοίων και ιδιαίτερα των Capes.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι η ρουπία και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν σταθεροποιηθεί και οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers δείχνουν να έχουν ανοδικές τάσεις, δεν έχουν γίνει πράξεις καθώς η προσφορά των πλοίων επικεντρώνεται σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα μεγαλύτερου τονάζ ενώ παραδοσιακά η ίδια προτιμά Containers και γενικότερα πλοία μικρότερου τονάζ.
Το Μπαγκλαντές, το προηγούμενο διάστημα δεν επέδειξε ιδιαίτερη δραστηριοποίηση λόγω των χαμηλότερων τιμών που προσφέρει και απλά παρακολουθούσε την αγορά ανήμπορο να αντιδράσει.
Το Πακιστάν, ενώ αναμενότανε να κάνει ένα διάλλειμα από την έντονη δραστηριοποίηση των προηγούμενων ημερών, συνέχισε και αυτή την εβδομάδα καθώς έκλεισε σχεδόν όλα τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ και VLOC που υπήρχαν στην αγορά. Σίγουρα λίαν συντόμως, θα το κάνει το διάλλειμα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία και στους ανταγωνιστές του να μπουν στο παιχνίδι για μεγαλύτερα πλοία.
Στην Κίνα, ο κλάδος των διαλύσεων συνεχίζει και συντηρείται από την προσφορά της εγχώριας επιδοτούμενης αγοράς.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 822,401 DWT, εκ των οποίων το 91% (752,589 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3,6% (29,998 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 5,4% (39,814 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 390 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 385 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 380 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ