
Φωτό:ΑΠΕ-ΕΡΑ (WU HONG)
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Δυστυχώς η αγωνία του Ελληνικού δράματος συνεχίζεται και λέμε δυστυχώς γιατί τα ταμειακά αποθέματα της χώρας έχουν ουσιαστικά εξαντληθεί, οι τράπεζες βρίσκονται σε οριακό σημείο και η πραγματική οικονομία, δηλαδή η αγορά, έχει φτάσει σε απελπιστικά επίπεδα, ενώ το μόνο δεδομένο από τις διαπραγματεύσεις είναι ότι δεν θα υπάρξει συμφωνία εντός του Απριλίου και η οποιαδήποτε πιθανότητα συμφωνίας μετατίθεται για το Eurogroup της 11ης Μαΐου.
Την ίδια στιγμή που η Ελλάδα απασχολεί κυριολεκτικά το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι το εν ισχύ πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ δείχνει να έχει ιδιαίτερα θετική απήχηση, βελτιώνοντας τις αποδόσεις των ομολόγων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με εξαίρεση τη χώρα μας φυσικά, και σε αρκετές περιπτώσεις σημαντικός αριθμός ομολόγων, περίπου 61, έχουν αρνητικά επιτόκια.
Να επισημάνουμε πως η ΕΚΤ έχει αναφέρει ότι κάτω του -0,20% δεν θα αγοράζει ομόλογα και χαρακτηριστικά να αναφέρουμε πως βάσει αυτού του κριτηρίου αυτόματα εκτός του προγράμματος έχουν τεθεί:
Το 2ετές ομόλογο της Αυστρίας, το 2ετές και 3ετές της Δανίας, τα 2 έως 4 χρόνια της Γερμανίας, κλπ.
Συγκριτικά να αναφέρουμε πως η Ιρλανδία διαθέτει 3 ομόλογα με αρνητικό επιτόκιο και 8 ομόλογα με κόστος δανεισμού κάτω από 1% ενώ στη διετία δανείζεται με -0,11% όταν η Ελλάδα δανείζεται στη διετία στο +23% περίπου.
Αντίστοιχα η Πορτογαλία που βρέθηκε στην ίδια κατάσταση με την Ελλάδα, διαθέτει 6 ομόλογα που έχουν επιτόκια κάτω του 1% ενώ στην 2ετία δανείζεται στο 0,008%.
Σύμφωνα με τη Fitch, τα ομόλογα έχουν γίνει ιδιαίτερα ελκυστικά στους Αμερικανούς επενδυτές καθώς το χρέος είναι τόσο φθηνό όπου οι Αμερικανικές εταιρείες ουσιαστικά αποταμιεύουν τα χρήματα τους τοποθετώντας τα στα Ευρωπαϊκά ομόλογα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 65% των ομολόγων που πουλήθηκαν το Μάρτιο, πήγαν σε Αμερικάνικα χέρια!
Κατά καιρούς έχουμε επισημάνει πως ουσιαστικά έχει ξεκινήσει ένας «άτυπος» νομισματικός πόλεμος μεταξύ των αναπτυγμένων χωρών σε μία προσπάθεια επιτάχυνσης της ανάπτυξης αλλά όπως επισήμαναν οι G20 στην πρόσφατη συνεδρίαση τους η νομισματική μεταβλητότητα, ο χαμηλός πληθωρισμός και τα υψηλά επίπεδα χρέους απειλούν να υπονομεύσουν την ήδη άνιση παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη.
Το Μάρτιο η βιομηχανική παραγωγή της Κίνας ενισχύθηκε κατά 5,6% σε ετήσια βάση. Το ποσοστό είναι κατώτερο των μέσων εκτιμήσεων που έκαναν λόγο για αύξηση 6,9%.
Διάφοροι άλλοι δείκτες δραστηριότητας για το Μάρτιο κατέδειξαν επίσης τάσεις επιβράδυνσης, όπως οι λιανικές πωλήσεις και οι επενδύσεις σε ακίνητα, καθώς παρουσίασαν αύξηση αλλά με μειωμένο ρυθμό, 10,2% και 8,5% αντίστοιχα, ενώ οι πωλήσεις ακινήτων μειώθηκαν κατά 9,2%.
Σημειωτέον ότι το 1ο τρίμηνο του έτους η Κίνα κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης 7%, αριθμός που κρίνεται αναγκαίος για να πετυχαίνει η Κίνα δημιουργία επαρκών θέσεων εργασίας ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος κοινωνικών αναταραχών.
Σε τριμηνιαία βάση το ΑΕΠ επιβραδύνθηκε στο 1,3% από 1,5% το προηγούμενο τρίμηνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ