
Φωτό:ΑΠΕ-ΕΡΑ (WU HONG)
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Δυστυχώς η αγωνία του Ελληνικού δράματος συνεχίζεται και λέμε δυστυχώς γιατί τα ταμειακά αποθέματα της χώρας έχουν ουσιαστικά εξαντληθεί, οι τράπεζες βρίσκονται σε οριακό σημείο και η πραγματική οικονομία, δηλαδή η αγορά, έχει φτάσει σε απελπιστικά επίπεδα, ενώ το μόνο δεδομένο από τις διαπραγματεύσεις είναι ότι δεν θα υπάρξει συμφωνία εντός του Απριλίου και η οποιαδήποτε πιθανότητα συμφωνίας μετατίθεται για το Eurogroup της 11ης Μαΐου.
Την ίδια στιγμή που η Ελλάδα απασχολεί κυριολεκτικά το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι το εν ισχύ πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ δείχνει να έχει ιδιαίτερα θετική απήχηση, βελτιώνοντας τις αποδόσεις των ομολόγων σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με εξαίρεση τη χώρα μας φυσικά, και σε αρκετές περιπτώσεις σημαντικός αριθμός ομολόγων, περίπου 61, έχουν αρνητικά επιτόκια.
Να επισημάνουμε πως η ΕΚΤ έχει αναφέρει ότι κάτω του -0,20% δεν θα αγοράζει ομόλογα και χαρακτηριστικά να αναφέρουμε πως βάσει αυτού του κριτηρίου αυτόματα εκτός του προγράμματος έχουν τεθεί:
Το 2ετές ομόλογο της Αυστρίας, το 2ετές και 3ετές της Δανίας, τα 2 έως 4 χρόνια της Γερμανίας, κλπ.
Συγκριτικά να αναφέρουμε πως η Ιρλανδία διαθέτει 3 ομόλογα με αρνητικό επιτόκιο και 8 ομόλογα με κόστος δανεισμού κάτω από 1% ενώ στη διετία δανείζεται με -0,11% όταν η Ελλάδα δανείζεται στη διετία στο +23% περίπου.
Αντίστοιχα η Πορτογαλία που βρέθηκε στην ίδια κατάσταση με την Ελλάδα, διαθέτει 6 ομόλογα που έχουν επιτόκια κάτω του 1% ενώ στην 2ετία δανείζεται στο 0,008%.
Σύμφωνα με τη Fitch, τα ομόλογα έχουν γίνει ιδιαίτερα ελκυστικά στους Αμερικανούς επενδυτές καθώς το χρέος είναι τόσο φθηνό όπου οι Αμερικανικές εταιρείες ουσιαστικά αποταμιεύουν τα χρήματα τους τοποθετώντας τα στα Ευρωπαϊκά ομόλογα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 65% των ομολόγων που πουλήθηκαν το Μάρτιο, πήγαν σε Αμερικάνικα χέρια!
Κατά καιρούς έχουμε επισημάνει πως ουσιαστικά έχει ξεκινήσει ένας «άτυπος» νομισματικός πόλεμος μεταξύ των αναπτυγμένων χωρών σε μία προσπάθεια επιτάχυνσης της ανάπτυξης αλλά όπως επισήμαναν οι G20 στην πρόσφατη συνεδρίαση τους η νομισματική μεταβλητότητα, ο χαμηλός πληθωρισμός και τα υψηλά επίπεδα χρέους απειλούν να υπονομεύσουν την ήδη άνιση παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη.
Το Μάρτιο η βιομηχανική παραγωγή της Κίνας ενισχύθηκε κατά 5,6% σε ετήσια βάση. Το ποσοστό είναι κατώτερο των μέσων εκτιμήσεων που έκαναν λόγο για αύξηση 6,9%.
Διάφοροι άλλοι δείκτες δραστηριότητας για το Μάρτιο κατέδειξαν επίσης τάσεις επιβράδυνσης, όπως οι λιανικές πωλήσεις και οι επενδύσεις σε ακίνητα, καθώς παρουσίασαν αύξηση αλλά με μειωμένο ρυθμό, 10,2% και 8,5% αντίστοιχα, ενώ οι πωλήσεις ακινήτων μειώθηκαν κατά 9,2%.
Σημειωτέον ότι το 1ο τρίμηνο του έτους η Κίνα κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης 7%, αριθμός που κρίνεται αναγκαίος για να πετυχαίνει η Κίνα δημιουργία επαρκών θέσεων εργασίας ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος κοινωνικών αναταραχών.
Σε τριμηνιαία βάση το ΑΕΠ επιβραδύνθηκε στο 1,3% από 1,5% το προηγούμενο τρίμηνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ