
Φωτό:ΑΠΕ-ΕΡΑ (George Christakis)
Την εκτίμηση ότι ο κινεζικός στόλος θα ξεπεράσει τον ελληνικό σε μέγεθος μέχρι το 2030, εκφράζει το Shanghai International Shipping Institute, σε ειδική έκθεση που εξέδωσε πρόσφατα.
Σύμφωνα με την έκθεση “2030 China Shipping Development Outlook” του Ινστιτούτου, αναμένεται αλματώδης αύξηση του στόλου των bulk carriers και tankers ενώ για τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, ο ρυθμός αύξησης θα είναι ελάχιστα συγκρατημένος. Ο κινεζικός στόλος αναμένεται να αποτελείται από τους προαναφερθέντες τύπους πλοίων κατά 70%, 18% και 9.5% αντίστοιχα. Παράλληλα, η χρηματοδότηση ναυτιλιακών δραστηριοτήτων από κινεζικούς παράγοντες θα αντιστοιχεί στο 30% του παγκόσμιου τονάζ.
Περαιτέρω, αξίζει να σημειωθεί ότι στο μεσοπρόθεσμο ορίζοντα του 2030, ο όγκος του δια θαλάσσης εμπορίου της Κίνας θα έχει αγγίξει τους 6.2 δις τόνους, ποσοστό που θα αντιστοιχεί στο 17% του παγκόσμιου εμπορίου. Επιπλέον, ο όγκος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα ανέλθει στο δυσθεώρητο νούμερο των 200 εκ. TEUs. Όπως αναφέρει η έκθεση, η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα θα μειωθεί, ενώ αντίθετα, οι εισαγωγές σιτηρών και πετρελαίου θα παρουσιάσουν σημαντική αύξηση.
Τέλος, η κινεζική αγορά κρουαζιέρας πρόκειται να αναδειχθεί ως η μεγαλύτερη παγκοσμίως, ενώ τα κινεζικά ναυπηγεία θα εξασφαλίζουν περί το 11% των παραγγελιών κρουαζιερόπλοιων διεθνώς.
Εάν οι υπέρμετρα αισιόδοξες προβλέψεις του Ναυτιλιακού Ινστιτούτου επαληθευτούν, μένει να αποδειχθεί σύντομα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ