
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Άλλη μία εβδομάδα που επικράτησε θετικό κλίμα στην αγορά με τους Cash Buyers να έχουν αρχίσει και πάλι το γνωστό «παιχνίδι» της σπέκουλας, βασιζόμενοι στα θετικά νέα από τη σταθεροποίηση των νομισματικών ισοτιμιών και την αύξηση των εγχώριων τιμών του σιδήρου.
Ο συνδυασμός των ιδιαίτερα χαμηλών εσόδων στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με τις βελτιωμένες προσφερόμενες τιμές, τόσο από τους Cash Buyersόσο και από τους End Buyers, δημιουργεί θετικές προσδοκίες για την πορεία των διαλύσεων το επόμενο διάστημα.
Η Ινδία, δείχνει ότι αρχίζει να επιστρέφει στην αγορά εκδηλώνοντας ενδιαφέρον κυρίων για πλοία μεσαίου τονάζ, έχοντας βέβαια χάσει το μερίδιο της αγοράς από τις αγορές των πλοίων μεγαλύτερου τονάζ που έλαβαν χώρα το προηγούμενο διάστημα. Η αναμενόμενη «απαγόρευση» στις φθηνές Κινεζικές εισαγωγές έχει αρχίσει και προεξοφλείτε έχοντας σαν αποτέλεσμα την θετική πορεία των τιμών.
Το Μπαγκλαντές, στην παρούσα φάση θεωρείται η καλύτερη αγορά, καθώς η ζήτηση παραμένει ισχυρή και σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές καθώς τις τελευταίες εβδομάδες οι εγχώριες τιμές του σιδήρου έχουν αυξηθεί κατά $ 20 τον τόνο LDT.
Στο Πακιστάν, αρκετοί End Buyers είναι ήδη κλεισμένοι με πλοία μεγαλύτερου τονάζ που αγοράστηκαν το προηγούμενο διάστημα και δεν φαίνεται να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον το επόμενα άμεσο διάστημα, όπως άλλωστε αντικατοπτρίζεται και στις προσφερόμενες τιμές.
Στην Κίνα, η εικόνα συνεχίζει και παραμένει η ίδια με το πρόγραμμα των κρατικών επιδοτήσεων να παραμένει σε ισχύ και θα παραμείνει έως και τα τέλη του 2015.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 380 – $ 405 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 375 – $ 400 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 385 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ