
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas S.A.
Ιδιαίτερα «ήσυχη» ήταν η προηγούμενη εβδομάδα από θέμα προσφορών και κλεισιμάτων, ενώ εικάζεται ότι υπάρχουν κάποια Capes τα οποία βρίσκονται στις διαπραγματεύσεις και αναμένουμε να δούμε αν την επόμενη εβδομάδα θα εξελιχθούν σε κλεισίματα.
Αρκετοί «κάτοχοι» Capes, έχουν ήδη προχωρήσει στο «δέσιμο» των πλοίων τους λόγω των «ζημιογόνων» ναύλων στην αγορά και δεδομένου ότι από την αρχή του χρόνου έχουν διαλυθεί πάνω από 30 Capes, ενδεχομένως το επόμενο διάστημα να υπάρξει μία «έκρηξη» στην προσφορά των Capes ιδιαίτερα για αυτά που τα χαρτιά τους είναι κοντά στην λήξη τους.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου άρχισαν να βελτιώνονται και η ρουπία να σταθεροποιείται στις 62 προς το δολάριο, οιEnd Buyers παρέμειναν επιφυλακτικοί για το κατά πόσο η αγορά θα παραμείνει σταθερή ενώ η προσφορά των Containers, τα οποία προτιμούν, είναι μειωμένη συγκριτικά με τα Dry και συγκεκριμένα των Capes και των Panamax, τα οποία όμως καταλήγουν στις άλλες αγορές.
Στο Μπαγκλαντές, οι End Buyers, έχοντας κατοχυρώσει έναν αριθμό πλοίων μεγαλύτερου τονάζ σε τιμές σπέκουλας το προηγούμενο διάστημα δεν δείχνουν ιδιαίτερη όρεξη να μπουν στην αγορά, με εξαίρεση ελάχιστους και παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου αυξήθηκαν κατά $ 10 τον τόνο. Παράλληλα τα τραπεζικά προβλήματα με το άνοιγμα των LCs συνεχίζουν να υπάρχουν και συνιστάται προσοχή με ποιον επισυνάπτεται η συμφωνία.
Tο Πακιστάν, συνειδητοποίησε ότι για να μπει στην αγορά θα πρέπει να βελτιώσει τα επίπεδα των τιμών του, όπου και κάνει κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να καταφέρει να κατοχυρώσει τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων από αυτά που αναμένεται να βγουν στην αγορά το επόμενο διάστημα.
Στην Κίνα, το πρόγραμμα της επιχορήγησης των κρατικών εταιρειών συνεχίζεται και η εκτιμώμενη μείωση της παραγωγής σιδήρου ηχεί θετικά στις ανωτέρω αγορές που έχουν πληγεί από τις φθηνές Κινεζικές εξαγωγές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 349,013 DWT, εκ των οποίων το 56% (196,990 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 16% (55,971 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 28% (96,052 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 365 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ