
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 20 Μαρτίου, 2015, ο BDΙ έκλεισε στις 591 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 423 μονάδες με $ 4,174 την ημέρα, BPI στις 617 μονάδες στα $ 4,941 την ημέρα, BSI στις 635 μονάδες στα $ 6,638 την ημέρα και BHSIστις 384 μονάδες, στα $ 5,667 την ημέρα.
Έχοντας φτάσει σχεδόν στο τέλος του 1ου τριμήνου το στοιχείο που χαρακτηρίζει την αγορά είναι ουσιαστικά η παγίωση του σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και παρά το ημερήσιο θετικό πρόσημο που έχει παρουσιάσει τις τελευταίες περίπου 21 ημέρες δεν έχει ακόμη καταφέρει να σπάσει το φράγμα των 600 μονάδων.
Να επισημάνουμε πως τις τελευταίες 21 ημέρες ο δείκτης ανέβηκε από τις 513 μονάδες στις 591, δηλαδή κατά μέσο όρο σημείωσε 3,7 μονάδες άνοδο κάθε μέρα. Το κύριο χαρακτηριστικό, έστω αυτής της μικρής οριακής ανόδου, είναι ότι όλοι οι υπό-δείκτες με εξαίρεση αυτών των Capes, καθ’ όλο το διάστημα των τελευταίων 21 ημερών έχουν κινηθεί θετικά.
Συγκρίνοντας το τρέχον 1ο τρίμηνο με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 ο BDIφέτος έχει μειωθεί πάνω από 50%. Συγκεκριμένα ο μέσος όρος του 1ου τριμήνου του 2014 ήτανε περίπου στις 1,308 μονάδες σε αντίθεση με τον μέσο όρο του τρέχοντος τριμήνου που ο μέσος όρος είναι περίπου στις 616 μονάδες, δηλαδή μειωμένος περίπου κατά 52,91%. .
Αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πορεία της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες καθώς από τις αρχές Απριλίου αρχίζει ουσιαστικά η περίοδος μεταφοράς των Grains, όπως επίσης αναμένεται ότι με την καλυτέρευση του καιρού στην Κίνα θα αρχίσουν τα έργα υποδομής και θα αυξηθεί η ζήτηση για Iron Ore παρά το γεγονός ότι η παραγωγή σιδήρου παρουσιάζει πτωτικές τάσεις. Οι εκτιμήσεις για τις ετήσιες συνολικές εισαγωγές κάνουν λόγο για αύξηση περίπου 6,5% φέτος συγκριτικά με το 2014, δηλαδή από τους 1,328 εκ. τόνους στους 1,413 εκ. τόνους.
Στην τελευταία μας ανασκόπηση είχαμε επισημάνει το γεγονός ότι η αρνητική πορεία της αγοράς δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για «επενδύσεις» και ιδιαίτερα στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων καθώς οι τιμές τους έχουν διορθώσει σημαντικά.
Για πλοία 5αετίας, από τα τέλη του 2014 μέχρι και σήμερα, οι τιμές τωνCapes (180.000 DWT) έχουν μειωθεί κατά 15% και κυμαίνονται στα $33 εκ. περίπου, των Panamax (76.000 DWT) μείωση 13% στα $ 17 εκ., τωνSupramax (56.000 DWT) μείωση 20% στα $ 16 εκ. και στα Handysize(32.000 DWT) μείωση 16% στα $ 13,5 εκ.
Το αξιοσημείωτο στις ανωτέρω τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων είναι επίσης η μείωση που έχουν υποστεί κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα καθώς τα Capes έχουν χάσει περίπου 3%, τα Panamax περίπου 6%, τα Supramax περίπου 11% και τα Handysize περίπου 7%.
Κλείνοντας θα θέλαμε να καταστήσουμε σαφές πως οι επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται αυτή την περίοδο και δεδομένων των συνθηκών στην αγορά των ναύλων, απευθύνονται σε εταιρείες που έχουν κεφαλαιακή επάρκεια, όχι μόνο για την αγορά του πλοίου (Equity) αλλά και για πιθανή κάλυψη των υποχρεώσεων του (Cash Injections/Support) όπως επίσης πρόσβαση στην δύσκολη τραπεζική αγορά για δυνατότητα χρηματοδότησης.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Supramax, το ‘C.S RAINBOW’ 55.725 DWT (2006 – Mitsui) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 11,25 εκ.
✏ Στα Handymax, το ‘RAMADA QUEEN’ 46.412 DWT (2005 – Oshima) πουλήθηκε στην Primal με χαρτιά due, στα $ 8,6 εκ., το ‘VALOPOULA’ 45.578 DWT (2000 – Tsuneishi Cebu) αγοράστηκε από την Dianik Bros με χαρτιά due στα $ 6,1 εκ., το ‘AFRICAN SUN’ 45.208DWT (1994 – Kanasashi) αγοράστηκε από Έλληνες στα $ 3,8 εκ., το ‘HELLENIC HORIZON’ 44.809 DWT (1995 – Halla Eng.) πουλήθηκε με χαρτιά due στα $ 3,6 εκ. και το ‘BAY RANGER’ 43.125DWT (1995 – Oshima) με πρόσφατα περασμένα χαρτιά πουλήθηκε στα $ 4,6 εκ. εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘TAKASUZU’ 279.989 DWT (2000 – Mitsubishi) αγοράστηκε από την New Shipping περίπου στα $ 27 εκ. Να σημειώσουμε ότι η μειωμένη μεταφορική του ικανότητα στα 1,9 εκ. βαρέλια συντέλεσε στην πτωτικά διορθωμένη τιμή για VLCC.
✏ Στα MR, το ‘GIACINTA’ 49.999 DWT (2010 – Guangzhou) αγοράστηκε από την Maersk περίπου στα $ 21,5 εκ. το ‘SEAGLORY’ 47.149 DWT(2003 – Onomichi) πουλήθηκε στα $ $ 15 εκ. και το ‘EASHIPS SAMA’ 45.563 DWT (2005 – Shin Kurushima) πουλήθηκε στα $ 15 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ