
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Με δύο ταχύτητες κινήθηκε η αγορά την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η Ινδία δεν κατάφερε να μπει στο «παιχνίδι» εν αντιθέσει με το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές που επέδειξαν σημάδια δραστηριοποίησης. Το βασικό θέμα που συνεχίζει και ταλανίζει την αγορά και το οποίο θα κρίνει και την πορεία της, είναι κατά πόσο η Κίνα θα συνεχίσει να εξάγει φθηνό σίδηρο καθώς ακόμη δεν έχει επιβληθεί, η εδώ και αρκετό διάστημα αναμενόμενη φορολογία στις εισαγωγές.
Στην Ινδία, η πτώση των τιμών του σιδήρου κατά $ 20 τον τόνο και η υποτίμηση της ρουπίας στις 63 προς το δολάριο, δεν άφησαν κανένα περιθώριο στους End Buyers να βγουν στην αγορά, η οποία εδώ και 6 μήνες περίπου δεν έχει ουσιαστικά καταφέρει να ορθοποδήσει, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ινδία επί το πλείστον έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Στο Μπαγκλαντές, ανάμικτη ήταν η εικόνα καθώς οι εισαγωγές από την Κίνα απέτρεψαν κάποιους End Buyers να βγουν στην αγορά αλλά αντίθετα κάποιοι άλλοι επέλεξαν να δραστηριοποιηθούν και να χτίσουν αποθέματα, ιδιαίτερα για παραδόσεις προγραμματισμένες τον Απρίλιο, λόγω και τον επερχόμενων μουσώνων προς τα τέλη Μαΐου.
Tο Πακιστάν, βλέποντας την απραξία της Ινδίας και την κινητικότητα στο Μπαγκλαντές, αναγκάστηκε να βελτιώσει τις προσφερόμενες τιμές και να διεκδικήσει και αυτό το μερίδιο που του αντιστοιχεί.
Στην Κίνα, δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση καθώς το πρόγραμμα των επιδοτήσεων στις κρατικές εταιρίες καλά κρατεί και θα συνεχιστεί μέχρι τα τέλη του 2015 .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 779,241DWT, εκ των οποίων το 89% (694,190 DWT) ήταν πλοία ξηρού φορτίου, το 4.5% (34,142 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6.5% (50,909 DWT) Containersκαι Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 365 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ