
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Με δύο ταχύτητες κινήθηκε η αγορά την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η Ινδία δεν κατάφερε να μπει στο «παιχνίδι» εν αντιθέσει με το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές που επέδειξαν σημάδια δραστηριοποίησης. Το βασικό θέμα που συνεχίζει και ταλανίζει την αγορά και το οποίο θα κρίνει και την πορεία της, είναι κατά πόσο η Κίνα θα συνεχίσει να εξάγει φθηνό σίδηρο καθώς ακόμη δεν έχει επιβληθεί, η εδώ και αρκετό διάστημα αναμενόμενη φορολογία στις εισαγωγές.
Στην Ινδία, η πτώση των τιμών του σιδήρου κατά $ 20 τον τόνο και η υποτίμηση της ρουπίας στις 63 προς το δολάριο, δεν άφησαν κανένα περιθώριο στους End Buyers να βγουν στην αγορά, η οποία εδώ και 6 μήνες περίπου δεν έχει ουσιαστικά καταφέρει να ορθοποδήσει, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ινδία επί το πλείστον έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Στο Μπαγκλαντές, ανάμικτη ήταν η εικόνα καθώς οι εισαγωγές από την Κίνα απέτρεψαν κάποιους End Buyers να βγουν στην αγορά αλλά αντίθετα κάποιοι άλλοι επέλεξαν να δραστηριοποιηθούν και να χτίσουν αποθέματα, ιδιαίτερα για παραδόσεις προγραμματισμένες τον Απρίλιο, λόγω και τον επερχόμενων μουσώνων προς τα τέλη Μαΐου.
Tο Πακιστάν, βλέποντας την απραξία της Ινδίας και την κινητικότητα στο Μπαγκλαντές, αναγκάστηκε να βελτιώσει τις προσφερόμενες τιμές και να διεκδικήσει και αυτό το μερίδιο που του αντιστοιχεί.
Στην Κίνα, δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση καθώς το πρόγραμμα των επιδοτήσεων στις κρατικές εταιρίες καλά κρατεί και θα συνεχιστεί μέχρι τα τέλη του 2015 .
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 779,241DWT, εκ των οποίων το 89% (694,190 DWT) ήταν πλοία ξηρού φορτίου, το 4.5% (34,142 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6.5% (50,909 DWT) Containersκαι Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 365 – $ 385 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ