
Για τα ακραία προβλήματα της ακτοπλοΐας και της απλήρωτης εργασίας των ναυτικών εξέδωσε ανακοίνωση το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Η ανακοίνωση αναφέρεται στο διπλό εκρηκτικό πρόβλημα που κληρονόμησε η νέα κυβέρνηση, στο χώρο της ακτοπλοΐας. Αυτά είναι: Αφενός η απλήρωτη ναυτική εργασία και αφετέρου τα ακινητοποιημένα πλοία, είτε λόγω επίσχεσης εργασίας, είτε λόγω βλαβών, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται για κρίσιμο χρονικό διάστημα, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις σε συγκεκριμένα νησιά.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση «οξύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στη γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος, που εξυπηρετείται από το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» και στην ενδοκυκλαδική γραμμή που εξυπηρετείται από το πλοίο «AQUA SPIRIT». Από την πρώτη στιγμή, αυτή την απαράδεκτη «κληρονομιά» το υπουργείο ανέλαβε να τη διαχειριστεί με επίμονο και συστηματικό τρόπο, ώστε, να βρεθεί λύση όσο το δυνατόν συντομότερα και να ικανοποιηθούν οι απλήρωτοι ναυτικοί, οι περισσότεροι εκ των οποίων βρίσκονται σε κατάσταση απόγνωσης. Ταυτόχρονα, μία νέα μαζική έξοδος πλοίων από το διαθέσιμο ακτοπλοϊκό στόλο, αν συμβεί, θα επιφέρει νέες αρνητικές συνέπειες στο άμεσο μέλλον.
Αυτονόητος βεβαίως στόχος της προσπάθειας επίλυσης των προβλημάτων, είναι η ομαλή εκτέλεση των προγραμματισμένων δρομολογίων, προς όλα τα νησιά.
Επί των κρίσιμων και ακραίων καταστάσεων που ήδη προαναφέρθηκαν, το υπουργείο ενημερώνει και δηλώνει :
α) Σήμερα (Παρασκευή 13/03/2015), εκταμιεύεται εγκεκριμένο ποσό € 420.044,99 για την αποπληρωμή των εκτελεσθέντων δρομολογίων Ιανουαρίου 2015 του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ της εταιρείας ΣΙ ΛΙΝΚ Ν.E., το οποίο με βάση τη σύμβαση 3328.1.7.11 έχει τη συμβατική υποχρέωση να εκτελεί το δρομολόγιο ΛΑΥΡΙΟ – ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ – ΛΗΜΝΟΣ. Μετά τις προβλεπόμενες κρατήσεις 30% υπέρ Δημοσίου, το τελικό ποσό που θα εκταμιευθεί υπέρ της εταιρείας είναι € 294.031,49. Επισημαίνεται, ότι από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το Δημόσιο δεν έχει τη δυνατότητα άμεσης παρακράτησης υπέρ των εργαζομένων. Γι’ αυτό έχει κινηθεί ήδη διαδικασία προτεινόμενης νομοθετικής ρύθμισης, για να ενισχυθεί η προτεραιότητα υπέρ των ναυτικών.
Μετά την προαναφερθείσα εξόφληση και με δεδομένο ότι δεν εκκρεμεί άλλη οφειλή του Υπουργείου για τη συγκεκριμένη σύμβαση, εάν το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» δεν εκτελέσει άμεσα το δρομολόγιο ΛΑΥΡΙΟ – ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ – ΛΗΜΝΟΣ, θα ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες από το Νόμο και τη σύμβαση ενέργειες. Άλλωστε, ήδη από ημερών, το υπουργείο έχει προβεί στις προβλεπόμενες οχλήσεις προς την εταιρεία.
β) Κατά πάσα βεβαιότητα, την επόμενη βδομάδα, προβλέπεται η ολοκλήρωση της εκταμίευσης συνολικού ποσού € 1.061.666,81 για την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία υπέρ της εταιρείας «ΝΕΛ Α.Ε.», η οποία μετά την παρακράτηση υπέρ του Δημοσίου, προβλέπεται να εισπράξει ποσό € 743.166,77. Και για την περίπτωση αυτή, ισχύουν απόλυτα όσα περιγράφηκαν και εξαγγέλθηκαν στην προηγούμενη περίπτωση.
Σύμφωνα τέλος, με τις προγραμματικές εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης, το υπουργείο στο αμέσως επόμενο διάστημα, θα απευθυνθεί σε όλους τους φορείς, που άμεσα ή έμμεσα, εμπλέκονται με την ακτοπλοΐα, να καταθέσουν τις απόψεις – προτάσεις τους, για τη διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου. Η πρώτη φάση αυτής της διαδικασίας, θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες και αμέσως μετά, θα διαμορφωθεί ένα προσχέδιο πρότασης, το οποίο και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Μέχρι τότε όμως, το υπουργείο προσπαθεί να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά και τα οποία δεν είναι νέα, αλλά καθορίζονται από καταστάσεις, που διαμόρφωσαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Και η ανακοίνωση κλείνει με το κάλεσμα του υπουργείου προς «τους εργαζόμενους ναυτικούς, τους νησιώτες, τους αυτοδιοικητικούς και άλλους φορείς της νησιωτικής Ελλάδος, τους ακτοπλόους και όλους όσοι με οποιοδήποτε τρόπο σχετίζονται με τα θέματα της ακτοπλοΐας ή υφίστανται τις επιπτώσεις των προβλημάτων αυτών, να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια. Γιατί είναι προσπάθεια απεμπλοκής από τις παθογένειες που διαιωνίζονται και ταυτόχρονα, προσπάθεια αποκατάστασης δικαιοσύνης προς τους ναυτικούς που πλήττονται βάναυσα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ