
Για τα ακραία προβλήματα της ακτοπλοΐας και της απλήρωτης εργασίας των ναυτικών εξέδωσε ανακοίνωση το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Η ανακοίνωση αναφέρεται στο διπλό εκρηκτικό πρόβλημα που κληρονόμησε η νέα κυβέρνηση, στο χώρο της ακτοπλοΐας. Αυτά είναι: Αφενός η απλήρωτη ναυτική εργασία και αφετέρου τα ακινητοποιημένα πλοία, είτε λόγω επίσχεσης εργασίας, είτε λόγω βλαβών, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται για κρίσιμο χρονικό διάστημα, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις σε συγκεκριμένα νησιά.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση «οξύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στη γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος, που εξυπηρετείται από το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» και στην ενδοκυκλαδική γραμμή που εξυπηρετείται από το πλοίο «AQUA SPIRIT». Από την πρώτη στιγμή, αυτή την απαράδεκτη «κληρονομιά» το υπουργείο ανέλαβε να τη διαχειριστεί με επίμονο και συστηματικό τρόπο, ώστε, να βρεθεί λύση όσο το δυνατόν συντομότερα και να ικανοποιηθούν οι απλήρωτοι ναυτικοί, οι περισσότεροι εκ των οποίων βρίσκονται σε κατάσταση απόγνωσης. Ταυτόχρονα, μία νέα μαζική έξοδος πλοίων από το διαθέσιμο ακτοπλοϊκό στόλο, αν συμβεί, θα επιφέρει νέες αρνητικές συνέπειες στο άμεσο μέλλον.
Αυτονόητος βεβαίως στόχος της προσπάθειας επίλυσης των προβλημάτων, είναι η ομαλή εκτέλεση των προγραμματισμένων δρομολογίων, προς όλα τα νησιά.
Επί των κρίσιμων και ακραίων καταστάσεων που ήδη προαναφέρθηκαν, το υπουργείο ενημερώνει και δηλώνει :
α) Σήμερα (Παρασκευή 13/03/2015), εκταμιεύεται εγκεκριμένο ποσό € 420.044,99 για την αποπληρωμή των εκτελεσθέντων δρομολογίων Ιανουαρίου 2015 του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ της εταιρείας ΣΙ ΛΙΝΚ Ν.E., το οποίο με βάση τη σύμβαση 3328.1.7.11 έχει τη συμβατική υποχρέωση να εκτελεί το δρομολόγιο ΛΑΥΡΙΟ – ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ – ΛΗΜΝΟΣ. Μετά τις προβλεπόμενες κρατήσεις 30% υπέρ Δημοσίου, το τελικό ποσό που θα εκταμιευθεί υπέρ της εταιρείας είναι € 294.031,49. Επισημαίνεται, ότι από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το Δημόσιο δεν έχει τη δυνατότητα άμεσης παρακράτησης υπέρ των εργαζομένων. Γι’ αυτό έχει κινηθεί ήδη διαδικασία προτεινόμενης νομοθετικής ρύθμισης, για να ενισχυθεί η προτεραιότητα υπέρ των ναυτικών.
Μετά την προαναφερθείσα εξόφληση και με δεδομένο ότι δεν εκκρεμεί άλλη οφειλή του Υπουργείου για τη συγκεκριμένη σύμβαση, εάν το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» δεν εκτελέσει άμεσα το δρομολόγιο ΛΑΥΡΙΟ – ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ – ΛΗΜΝΟΣ, θα ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες από το Νόμο και τη σύμβαση ενέργειες. Άλλωστε, ήδη από ημερών, το υπουργείο έχει προβεί στις προβλεπόμενες οχλήσεις προς την εταιρεία.
β) Κατά πάσα βεβαιότητα, την επόμενη βδομάδα, προβλέπεται η ολοκλήρωση της εκταμίευσης συνολικού ποσού € 1.061.666,81 για την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία υπέρ της εταιρείας «ΝΕΛ Α.Ε.», η οποία μετά την παρακράτηση υπέρ του Δημοσίου, προβλέπεται να εισπράξει ποσό € 743.166,77. Και για την περίπτωση αυτή, ισχύουν απόλυτα όσα περιγράφηκαν και εξαγγέλθηκαν στην προηγούμενη περίπτωση.
Σύμφωνα τέλος, με τις προγραμματικές εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης, το υπουργείο στο αμέσως επόμενο διάστημα, θα απευθυνθεί σε όλους τους φορείς, που άμεσα ή έμμεσα, εμπλέκονται με την ακτοπλοΐα, να καταθέσουν τις απόψεις – προτάσεις τους, για τη διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου. Η πρώτη φάση αυτής της διαδικασίας, θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες και αμέσως μετά, θα διαμορφωθεί ένα προσχέδιο πρότασης, το οποίο και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Μέχρι τότε όμως, το υπουργείο προσπαθεί να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά και τα οποία δεν είναι νέα, αλλά καθορίζονται από καταστάσεις, που διαμόρφωσαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Και η ανακοίνωση κλείνει με το κάλεσμα του υπουργείου προς «τους εργαζόμενους ναυτικούς, τους νησιώτες, τους αυτοδιοικητικούς και άλλους φορείς της νησιωτικής Ελλάδος, τους ακτοπλόους και όλους όσοι με οποιοδήποτε τρόπο σχετίζονται με τα θέματα της ακτοπλοΐας ή υφίστανται τις επιπτώσεις των προβλημάτων αυτών, να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια. Γιατί είναι προσπάθεια απεμπλοκής από τις παθογένειες που διαιωνίζονται και ταυτόχρονα, προσπάθεια αποκατάστασης δικαιοσύνης προς τους ναυτικούς που πλήττονται βάναυσα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ