
Στον πανευρωπαϊκό διάλογο για την κρουαζιέρα, τα λιμάνια και τον παράκτιο τουρισμό που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (DG MARE) συμμετείχε ενεργά ο ΟΛΠ Α.Ε. και η ΕΛΙΜΕ.
Στις εργασίες του συνεδρίου που έγιναν και ολοκληρώθηκαν στις Βρυξέλλες και στο οποίο παρευρέθηκαν 200 εκπρόσωποι όλων των τομέων της βιομηχανίας κρουαζιέρας, συμμετείχαν ο Γεν. Δ/ντης του ΟΛΠ Α.Ε. Σταύρος Χατζάκος, ο οποίος υπήρξε και εισηγητής της πρώτης ενότητας και ο Γιώργος Καστελάνος, Εκτ. Δ/ντής της ΕΛΙΜΕ.
Στο συνέδριο αυτό, του οποίου οι εργασίες άνοιξαν με ομιλίες της Επιτρόπου Karmenu Vella (Περιβ., Ναυτιλίας, Αλιείας), της Επιτρόπου Elzbieta Bienkowska (Αγοράς) και μελών του Ευρωκοινοβουλίου και της Medcruise, οι συμμετέχοντες αναγνώρισαν τις αρχές και τους στόχους που ορίζονται στο πλαίσιο της Στρατηγικής Ευρώπης 2020, της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για περισσότερη Ανάπτυξη και Απασχόληση στο Παράκτιο και Θαλάσσιο τουρισμό, της Ανακοίνωσης της «Γαλάζιας Ανάπτυξης», της Ανακοίνωσης «Η Ευρώπη, Νο 1 τουριστικός προορισμός στον κόσμο, ένα νέο πλαίσιο πολιτικής για τον τουρισμό στην Ευρώπη» και τις πολιτικές κατευθύνσεις του Προέδρου Jean Claude Junker για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Περαιτέρω, υπογράμμισαν τη σημασία της Οδηγίας για τη θέσπιση πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, καθώς και του Πρωτοκόλλου της Σύμβασης της Βαρκελώνης για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Παράκτιων Ζωνών και τη σχετική Σύσταση του Συμβουλίου, για την αρμονική ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας στις θαλάσσιες περιοχές της Ευρώπης.
Ακόμη, τόνισαν τη σημασία της βιώσιμης κρουαζιέρας, του παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού για την Ευρωπαϊκή οικονομία ως κινητήρια δύναμη για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την ανάπτυξη και την προώθηση της «Γαλάζιας Ανάπτυξης» για την Ευρώπη.
Επίσης, αναγνώρισαν την ταχεία ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας και των ιδιαιτεροτήτων του, σε σύγκριση με άλλες μορφές τουρισμού.
Επιπρόσθετα, αναγνώρισαν τη σημασία της αποτελεσματικότητας των λιμένων για την ανάπτυξη ως πυλών σύνδεσης με τις παράκτιες περιοχές, καθώς και για τις πολλαπλές λειτουργίες τους σε σχέση με την οικονομική και κοινωνική σύσταση των περιφερειών και των Κρατών Μελών.
Τέλος, τόνισαν την ανάγκη για καλύτερη συνδεσιμότητα μεταξύ των λιμένων και των παράκτιων αξιοθέατων της ενδοχώρας.
Στο συνέδριο συμφωνήθηκε η συνέχιση του διαλόγου σε ευρωπαϊκό και περιφερειακό επίπεδο, με κύριο ενδιαφερόμενο για την κρουαζιέρα στη νοτιοανατολική Ευρώπη τον Πειραιά και τον ΟΛΠ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ