
Τις προτάσεις τους σχετικά με τους βασικούς πυλώνες της ναυτιλιακής πολιτικής ανακοίνωσαν επτά θεσμικοί φορείς της ναυτιλίας, στα πλαίσια των εργασιών της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Ναυτιλίας 2015.
Οι ECSA, ECASBA, ETA, EuDA, CLIA Europe, Interferry και WSC τόνισαν πρωτίστως την ανάγκη ενός σταθερού ευρωπαϊκού θεσμικού πλαισίου, εντός του οποίου η ναυτιλία θα μπορέσει να αναπτυχθεί και να αντιμετωπίσει τον αυξημένο διεθνή ανταγωνισμό. Περαιτέρω, η Ευρώπη θα πρέπει να στραφεί στις θαλάσσιες μεταφορές, οι οποίες αποτελούν μια περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση, αφού μεταφέρουν το 90% των παγκόσμιων εμπορευμάτων με τις μικρότερες εκπομπές CO2.
Ακόμη, ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στον ανθρώπινο παράγοντα, προσελκύοντας καταρτισμένους και εξειδικευμένους νέους στο ευρύτερο ναυτιλιακό cluster. Παράλληλα, θα πρέπει να εξαλειφθούν τα γραφειοκρατικά βάρη και να εφαρμοστεί ουσιαστικά ένας κοινός ευρωπαϊκός χώρος θαλάσσιων μεταφορών χωρίς εμπόδια. Στο ίδιο πλαίσιο, συμβάλλουν σημαντικά και οι συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου, ενώ για την απρόσκοπτη διεξαγωγή των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, θα πρέπει να εγγυάται η ασφάλεια στη θάλασσα.
Σημαντικός άξονας είναι και η ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και η ανάληψη δράσεων που θα στηρίζουν τις δραστηριότητες θαλάσσιου τουρισμού στις παράκτιες περιοχές.
Τέλος, μέτρα θα πρέπει να ληφθούν σχετικά με την αντιμετώπιση του ζητήματος της παράνομης μετανάστευσης στη Μεσόγειο, το οποίο θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και δυσχεραίνει σημαντικά τις καθημερινές ναυτιλιακές δραστηριότητες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ