
Μεγάλο προβληματισμό έχει προκαλέσει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης που πλήττει τη θάλασσα της Μεσογείου και τείνει να εξελιχθεί σε σοβαρή ανθρωπιστική κρίση.
Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινόμενου, πραγματοποιείται σήμερα συνάντηση εργασίας των Ηνωμένων Εθνών στο Λονδίνο, υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Από την πλευρά του, το International Chamber of Shipping (ICS), σκοπεύει να τονίσει την επιτακτική ανάγκη για τη λήψη μέτρων από όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η εμπορική ναυτιλία είναι άμεσα εμπλεκόμενη και επηρεάζεται καθημερινά από το φαινόμενο της παράνομης δια θαλάσσης μετανάστευσης. Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία του United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR), μόνο τα εμπορικά πλοία διέσωσαν 40.000 ανθρώπους το 2014, ενώ ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί για το 2015, καθώς η πολιτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή και την Αφρική βαίνει διαρκώς επιδεινούμενη.
Η εμπορική ναυτιλία αναλαμβάνει πλήρως τις ευθύνες της σχετικά με τη διάσωση ανθρώπων στη θάλασσα, αλλά το μέγεθος του φαινομένου στη Μεσόγειο, είναι πλέον τέτοιο που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα πληρώματα. Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις, όπου πλοία διέσωσαν μέχρι και πεντακόσια άτομα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πλήρωμα και την αξιοπλοΐα του πλοίου.
Τέλος, το ICS εκφράζει τους φόβους του, ότι με τη λήξη της ιταλικής πρωτοβουλίας ‘Mare Nostrum’ και της αντικατάστασής της από την ευρωπαϊκή επιχείρηση ‘Triton’, τα εμπορικά πλοία θα αναγκαστούν να συνδράμουν έτι περαιτέρω, στην έρευνα και διάσωση μεταναστών, κάτι που θα προκαλέσει επιπλέον προβλήματα στην καθημερινότητα της εμπορικής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ