
Μεγάλο προβληματισμό έχει προκαλέσει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης που πλήττει τη θάλασσα της Μεσογείου και τείνει να εξελιχθεί σε σοβαρή ανθρωπιστική κρίση.
Για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινόμενου, πραγματοποιείται σήμερα συνάντηση εργασίας των Ηνωμένων Εθνών στο Λονδίνο, υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Από την πλευρά του, το International Chamber of Shipping (ICS), σκοπεύει να τονίσει την επιτακτική ανάγκη για τη λήψη μέτρων από όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η εμπορική ναυτιλία είναι άμεσα εμπλεκόμενη και επηρεάζεται καθημερινά από το φαινόμενο της παράνομης δια θαλάσσης μετανάστευσης. Ενδεικτικά, σύμφωνα με στοιχεία του United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR), μόνο τα εμπορικά πλοία διέσωσαν 40.000 ανθρώπους το 2014, ενώ ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί για το 2015, καθώς η πολιτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή και την Αφρική βαίνει διαρκώς επιδεινούμενη.
Η εμπορική ναυτιλία αναλαμβάνει πλήρως τις ευθύνες της σχετικά με τη διάσωση ανθρώπων στη θάλασσα, αλλά το μέγεθος του φαινομένου στη Μεσόγειο, είναι πλέον τέτοιο που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα πληρώματα. Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις, όπου πλοία διέσωσαν μέχρι και πεντακόσια άτομα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το πλήρωμα και την αξιοπλοΐα του πλοίου.
Τέλος, το ICS εκφράζει τους φόβους του, ότι με τη λήξη της ιταλικής πρωτοβουλίας ‘Mare Nostrum’ και της αντικατάστασής της από την ευρωπαϊκή επιχείρηση ‘Triton’, τα εμπορικά πλοία θα αναγκαστούν να συνδράμουν έτι περαιτέρω, στην έρευνα και διάσωση μεταναστών, κάτι που θα προκαλέσει επιπλέον προβλήματα στην καθημερινότητα της εμπορικής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ