
Το νέο μεγαλεπήβολο σχέδιο για τον τομέα των μεταφορών της ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή η Αιθιοπία. Ειδικότερα, η αρμόδια αρχή Ethiopian Maritime Affairs Authority (EMAA), προετοίμαζε τα τελευταία δύο χρόνια την αναδιάρθρωση του αιθιοπικού κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών, ο οποίος αποτελεί σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, έναν από τους πιο αναξιόπιστους τομείς παγκοσμίως, όπου για κάθε εισαγωγή ή εξαγωγή εμπορεύματος, απαιτούνται σαράντα τέσσερεις ημέρες!
Από το 1993 κι έπειτα, μετά την ανεξαρτητοποίηση της Ερυθραίας, η Αιθιοπία, έχασε την πρόσβαση στην Ερυθρά Θάλασσα και μετετράπη σε περίκλειστο κράτος. Γι’αυτό το λόγο, οι εισαγωγές και εξαγωγές της χώρας υποχρεωτικά διεκπεραιώνονται από τους λιμένες γειτονικών κρατών, όπως το λιμάνι του Τζιμπουτί, το οποίο αυτή τη στιγμή διαχειρίζεται το 95% του συνολικού εμπορίου της Αιθιοπίας. Η χώρα εξετάζει και εναλλακτικές επιλογές όπως τα λιμάνια της Σομαλίας και του Σουδάν, όμως τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζουν οι δύο χώρες αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα.
Στο πλαίσιο της ευρύτερης αναδιάρθρωσης των μεταφορών της χώρας, θα τεθεί υπό εξέταση το μόρφωμα Ethiopian Shipping and Logistics Services Enterprise, το οποίο αποτελείται από τις Ethiopian Shipping Lines, Dry Ports Enterprise, και Ethiopian Maritime and Transit Enterprise, με στόχο να αξιολογηθεί εάν συνιστά μονοπωλιακή πρακτική.
Σημαντικός αρωγός στην προσπάθεια της Αιθιοπίας για εκσυγχρονισμό των μεταφορικού της κλάδου είναι το United Nations Development Program (UNDP).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ