
Το νέο μεγαλεπήβολο σχέδιο για τον τομέα των μεταφορών της ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή η Αιθιοπία. Ειδικότερα, η αρμόδια αρχή Ethiopian Maritime Affairs Authority (EMAA), προετοίμαζε τα τελευταία δύο χρόνια την αναδιάρθρωση του αιθιοπικού κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών, ο οποίος αποτελεί σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, έναν από τους πιο αναξιόπιστους τομείς παγκοσμίως, όπου για κάθε εισαγωγή ή εξαγωγή εμπορεύματος, απαιτούνται σαράντα τέσσερεις ημέρες!
Από το 1993 κι έπειτα, μετά την ανεξαρτητοποίηση της Ερυθραίας, η Αιθιοπία, έχασε την πρόσβαση στην Ερυθρά Θάλασσα και μετετράπη σε περίκλειστο κράτος. Γι’αυτό το λόγο, οι εισαγωγές και εξαγωγές της χώρας υποχρεωτικά διεκπεραιώνονται από τους λιμένες γειτονικών κρατών, όπως το λιμάνι του Τζιμπουτί, το οποίο αυτή τη στιγμή διαχειρίζεται το 95% του συνολικού εμπορίου της Αιθιοπίας. Η χώρα εξετάζει και εναλλακτικές επιλογές όπως τα λιμάνια της Σομαλίας και του Σουδάν, όμως τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζουν οι δύο χώρες αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα.
Στο πλαίσιο της ευρύτερης αναδιάρθρωσης των μεταφορών της χώρας, θα τεθεί υπό εξέταση το μόρφωμα Ethiopian Shipping and Logistics Services Enterprise, το οποίο αποτελείται από τις Ethiopian Shipping Lines, Dry Ports Enterprise, και Ethiopian Maritime and Transit Enterprise, με στόχο να αξιολογηθεί εάν συνιστά μονοπωλιακή πρακτική.
Σημαντικός αρωγός στην προσπάθεια της Αιθιοπίας για εκσυγχρονισμό των μεταφορικού της κλάδου είναι το United Nations Development Program (UNDP).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ