
Το νέο μεγαλεπήβολο σχέδιο για τον τομέα των μεταφορών της ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή η Αιθιοπία. Ειδικότερα, η αρμόδια αρχή Ethiopian Maritime Affairs Authority (EMAA), προετοίμαζε τα τελευταία δύο χρόνια την αναδιάρθρωση του αιθιοπικού κλάδου των συνδυασμένων μεταφορών, ο οποίος αποτελεί σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, έναν από τους πιο αναξιόπιστους τομείς παγκοσμίως, όπου για κάθε εισαγωγή ή εξαγωγή εμπορεύματος, απαιτούνται σαράντα τέσσερεις ημέρες!
Από το 1993 κι έπειτα, μετά την ανεξαρτητοποίηση της Ερυθραίας, η Αιθιοπία, έχασε την πρόσβαση στην Ερυθρά Θάλασσα και μετετράπη σε περίκλειστο κράτος. Γι’αυτό το λόγο, οι εισαγωγές και εξαγωγές της χώρας υποχρεωτικά διεκπεραιώνονται από τους λιμένες γειτονικών κρατών, όπως το λιμάνι του Τζιμπουτί, το οποίο αυτή τη στιγμή διαχειρίζεται το 95% του συνολικού εμπορίου της Αιθιοπίας. Η χώρα εξετάζει και εναλλακτικές επιλογές όπως τα λιμάνια της Σομαλίας και του Σουδάν, όμως τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζουν οι δύο χώρες αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα.
Στο πλαίσιο της ευρύτερης αναδιάρθρωσης των μεταφορών της χώρας, θα τεθεί υπό εξέταση το μόρφωμα Ethiopian Shipping and Logistics Services Enterprise, το οποίο αποτελείται από τις Ethiopian Shipping Lines, Dry Ports Enterprise, και Ethiopian Maritime and Transit Enterprise, με στόχο να αξιολογηθεί εάν συνιστά μονοπωλιακή πρακτική.
Σημαντικός αρωγός στην προσπάθεια της Αιθιοπίας για εκσυγχρονισμό των μεταφορικού της κλάδου είναι το United Nations Development Program (UNDP).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ