
Σε επενδύσεις σχετικά με υποδομές λιμένων σε στρατηγικά σημεία του πλανήτη, από τη Μαλαισία ως τη Μοζαμβίκη επενδύει η Κίνα, «χτίζοντας» τους νέους εμπορικούς δρόμους που θα συνδέουν την ανατολική Κίνα με την Ευρώπη μέσω του Ινδικού Ωκεανού, της Ερυθράς Θάλασσας και της Μεσογείου.
Ένα από τα προαναφερθέντα επενδυτικά σχέδια του κινεζικού γίγαντα είναι και το λιμάνι του Kribi, στο Καμερούν. Ειδικότερα, η China Harbor Engineering Company Ltd. ανέλαβε τη δημιουργία λιμένα deep sea ενώ η πρώτη φάση του σχεδίου, αξίας 568 εκ. δολαρίων έχει ήδη ολοκληρωθεί. To 85% του κόστους επένδυσης προήλθε από την τράπεζα China’s Export-Import Bank, ενώ το εναπομείναν 15% καλύφθηκε από την κυβέρνηση του Καμερούν. Το τελικό κόστος του συνολικού έργου υπολογίζεται περί το 1 δις δολάρια. Απώτερος στόχος της σύμπραξης των δύο χωρών είναι να μετατραπεί το λιμάνι του Kribi σε οικονομικό κόμβο, προωθώντας την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Καθώς το Καμερούν είναι πλούσιο σε φυσικούς πόρους, από την ανάπτυξη του λιμένα, αναμένεται να επωφεληθούν σημαντικά κινεζικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εξόρυξη τους, όπως η πετρελαϊκή Yan Chang Logone Development. Παράλληλα, σχεδιάζεται και η ανάπτυξη οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει το λιμάνι με την πρωτεύουσα Γιαουντέ, με σκοπό να δημιουργηθεί μια ευρεία βιομηχανική ζώνη 260 χιλιομέτρων.
Αντίστοιχα πρότζεκτ σχεδιάζονται για το Colombo στη Sri Lanka, και το Gwadar, στο Pakistan. Η Κίνα αποσκοπεί στην ενίσχυση της οικονομίας των αναπτυσσόμενων κρατών, δημιουργώντας νέες αγορές για τα κινεζικά προϊόντα, προσφέροντας παράλληλα, επικερδή συμβόλαια σε κινεζικές εταιρείες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ