
Ένα σημαντικό στόχο έχει θέσει ο πρόεδρος της Ινδονησίας, ανακοινώνοντας τη βούληση του να μετατρέψει τη χώρα σε ναυτιλιακό κόμβο για την παγκόσμια ναυτιλία.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος Joko “Jokowi” Widodo, επιθυμεί τη συνεργασία με τρίτες χώρες προκειμένου να σφυρηλατήσει ένα κοινό πεδίο δράσης στον ευρύτερο τομέα της ναυτιλιακής πολιτικής. Για να συμβεί όμως αυτό, η Ινδονησία θα πρέπει να λύσει όλα τα νομικά ζητήματα που εγείρονται αναφορικά με τις θαλάσσιες ζώνες της καθώς και την κυριότητα νησιών και νησίδων, κάτι που ίσως αποδειχτεί ιδιαίτερα δύσκολο, δεδομένου ότι η χώρα έχει θαλάσσια σύνορα με πάνω από δέκα χώρες.
Περαιτέρω, η εδραίωση της Ινδονησίας ως περιφερειακή ναυτιλιακή δύναμη στην περιοχή ανάμεσα σε δύο ηπείρους (Ασία και Αυστραλία) και δύο ωκεανούς (Ατλαντικό και Ινδικό), θα αυξήσει σημαντικά την ευθύνη της για τήρηση της ασφάλειας, γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά απειλές όπως το λαθρεμπόριο και η πειρατεία. Παράλληλα, η διαμάχη αναφορικά με την Νότια Κινεζική Θάλασσα, την οποία η Κίνα διεκδικεί σθεναρά, μπορεί να οδηγήσει σε κλιμάκωση της έντασης, προκαλώντας σημαντικά ζητήματα ασφαλείας για τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή.
Παρόλα αυτά, η Ινδονησία μπορεί να ωφεληθεί σημαντικά από την ενίσχυση του ναυτιλιακού της κλάδου, ειδικά να λάβει κανείς υπ’όψιν πως το 70% του παγκόσμιου εμπορίου λαμβάνει χώρα στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, με το 45% να διέρχεται από το αρχιπέλαγος της Ινδονησίας. Το ζήτημα είναι εάν θα καταφέρει να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις προκλήσεις που επιφυλάσσει μια τέτοιου μεγέθους προσπάθεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ