
Του Γ.Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Αρνητική συνεχίζει και παραμένει η εικόνα στις διαλύσεις με τις τιμές να συνεχίζουν να δέχονται πιέσεις, έχοντας δημιουργήσει τρομερή αβεβαιότητα στην αγορά, καθώς οι πλοιοκτήτες αν και είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν σε χαμηλά επίπεδα οι Cash Buyers δυσκολεύονται να προσφέρουν καθώς ακόμη και σε αυτές τις χαμηλές τιμές υπάρχει άρνηση από τους End Buyers να προβούν σε αγορές πριν η αγορά δείξει κάποια σημάδια σταθεροποίησης. Παράλληλα, οι εισαγωγές φθηνoύ σιδήρου από την Κίνα συνεχίζονται με αποτέλεσμα η ζήτηση για σίδηρο από διαλύσεις να είναι αρκετά μειωμένη. Η αρνητική εικόνα που επικρατεί τους τελευταίους 5 μήνες έχει αυξήσει έντονα τα φαινόμενα των επαναδιαπραγματεύσεων αλλά και των ακυρώσεων και συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή, για άλλη μια φορά, στους πλοιοκτήτες με ποιους Cash Buyers επιλέγουν να συνεργαστούν.
Στην Ινδία, εκτός από την πτώση των τιμών, την τελευταία εβδομάδα ήρθε αντιμέτωπη και με την υποτίμηση της ρουπίας πάνω από 62 ρουπίες προς το δολάριο, επιδεινώνοντας περισσότερο την ήδη αρνητική αγορά. Παράλληλα, στις 28 Φεβρουαρίου αναμένεται να ψηφιστεί ο νέος προϋπολογισμός οπότε μέχρι να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα δεν αναμένεται να υπάρξει κινητικότητα.
Στο Μπαγκλαντές, το τρίπτυχο εισαγωγές σιδήρου από Κίνα, νομισματική ισοτιμία και προσφορά πλοίων λόγω της χαμηλής ναυλαγοράς επηρεάζει αρνητικά τις τιμές, δημιουργώντας αβεβαιότητα στους End Buyers απομακρύνοντας τους από την αγορά, με ελάχιστες εξαιρέσεις κάποιων που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την αρνητική συγκυρία προσφέροντας χαμηλές τιμές προς απογοήτευση των Cash Buyers.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι δεν αντιμετωπίζει προβλήματα νομισματικής ισοτιμίας ή μεταβολών των τιμών του σιδήρου, το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζει από την πληθώρα των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα, όπου ακόμη δεν έχει επιβληθεί φόρος από την κυβέρνηση, ενώ τις τελευταίες ημέρες έχει ενταθεί η δυσκολία στο άνοιγμα των LCs.
H Κίνα, λόγω των αργιών κάνει απλά ένα διάλειμμα από την συνεχιζόμενη πολιτική των κρατικών επιδοτήσεων.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1.172.271 DWT, εκ των οποίων το 96% (1.126.258 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 4% (46.013 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 350 – $ 370 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 215 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ