
Διαρκώς επιδεινούμενη βαίνει η κατάσταση στη Λιβύη, με τα ζητήματα ασφαλείας να είναι πλέον κρίσιμα για τη διεξαγωγή όλων των δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή.
Από τις σφοδρές συγκρούσεις και τις βίαιες αναταραχές, ιδιαίτερα έχουν επηρεαστεί όλες οι μεταφορικές δραστηριότητες και ειδικότερα οι λιμενικές υποδομές. Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, τα λιμάνια του Es Sider και του Ras Lanuf παραμένουν μη ασφαλή, ενώ η πόλη της Βεγγάζης εξακολουθεί να πλήττεται από τις συγκρούσεις.
Περαιτέρω, υπαρκτός είναι ο κίνδυνος αεροβομβαρδισμών για τα πλοία που χρησιμοποιούν τα λιβυκά λιμάνια, όπως κατέδειξαν και οι δύο βομβαρδισμοί τάνκερς τον Ιανουάριο.
Δεδομένων των προαναφερθέντων, το ΝΑΤΟ συνιστά σε όλα τα πλοία να μην εισέρχονται στα χωρικά ύδατα της Λιβύης. Σε περίπτωση που οποιοδήποτε πλοίο επιθυμεί να προσεγγίσει λιβυκό λιμάνι, θα πρέπει να βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους τοπικούς πράκτορες και την πλοιοκτήτρια / διαχειρίστρια εταιρεία ενώ το πλήρωμα δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να εξέρχεται από τα όρια της περιοχής του εκάστοτε λιμένα.
Την κατάσταση επιδεινώνει έτι περαιτέρω το ζήτημα των προσφύγων, οι οποίοι προσπαθούν να διαφύγουν από τις εμπόλεμες ζώνες και να εισέλθουν διαμέσου της Μεσογείου στην Ευρώπη. Ενδεικτικά, μόνο τα νορβηγικά πλοία, συμμετείχαν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης 5.000 ανθρώπων για το 2014.
Τέλος, σύμφωνα με το Skuld P&I Club, όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη θα πρέπει να ενημερώνονται διαρκώς από τα P&I Clubs αναφορικά με τις ρήτρες ασφάλισης έναντι κινδύνων πολέμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ