
Διαρκώς επιδεινούμενη βαίνει η κατάσταση στη Λιβύη, με τα ζητήματα ασφαλείας να είναι πλέον κρίσιμα για τη διεξαγωγή όλων των δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή.
Από τις σφοδρές συγκρούσεις και τις βίαιες αναταραχές, ιδιαίτερα έχουν επηρεαστεί όλες οι μεταφορικές δραστηριότητες και ειδικότερα οι λιμενικές υποδομές. Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, τα λιμάνια του Es Sider και του Ras Lanuf παραμένουν μη ασφαλή, ενώ η πόλη της Βεγγάζης εξακολουθεί να πλήττεται από τις συγκρούσεις.
Περαιτέρω, υπαρκτός είναι ο κίνδυνος αεροβομβαρδισμών για τα πλοία που χρησιμοποιούν τα λιβυκά λιμάνια, όπως κατέδειξαν και οι δύο βομβαρδισμοί τάνκερς τον Ιανουάριο.
Δεδομένων των προαναφερθέντων, το ΝΑΤΟ συνιστά σε όλα τα πλοία να μην εισέρχονται στα χωρικά ύδατα της Λιβύης. Σε περίπτωση που οποιοδήποτε πλοίο επιθυμεί να προσεγγίσει λιβυκό λιμάνι, θα πρέπει να βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους τοπικούς πράκτορες και την πλοιοκτήτρια / διαχειρίστρια εταιρεία ενώ το πλήρωμα δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να εξέρχεται από τα όρια της περιοχής του εκάστοτε λιμένα.
Την κατάσταση επιδεινώνει έτι περαιτέρω το ζήτημα των προσφύγων, οι οποίοι προσπαθούν να διαφύγουν από τις εμπόλεμες ζώνες και να εισέλθουν διαμέσου της Μεσογείου στην Ευρώπη. Ενδεικτικά, μόνο τα νορβηγικά πλοία, συμμετείχαν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης 5.000 ανθρώπων για το 2014.
Τέλος, σύμφωνα με το Skuld P&I Club, όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη θα πρέπει να ενημερώνονται διαρκώς από τα P&I Clubs αναφορικά με τις ρήτρες ασφάλισης έναντι κινδύνων πολέμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…

Εξηγήσεις αναφορικά με την απαγόρευση εισόδου Φιλιππινέζων ναυτικών σε λιμάνια των ΗΠΑ ζητά με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία των Φιλιππίνων από την Ουάσιγκτον. «Η…

Η βραζιλιάνικη δημόσια πετρελαϊκή επιχείρηση Petrobras ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ότι έλαβε άδεια εξερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα πετρελαίου σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά του…

Οι μέχρι στιγμής θαλάσσιες μεταφορές στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω Supramaxes, έχουν μειωθεί σημαντικά, με τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα Ultramaxes και Panamaxes να έχουν πλέον…

Υπεγράφησαν σήμερα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, τέσσερις Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στην επιλογή αιτούντων του διεθνούς διαγωνισμού για…

Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ