
Διαρκώς επιδεινούμενη βαίνει η κατάσταση στη Λιβύη, με τα ζητήματα ασφαλείας να είναι πλέον κρίσιμα για τη διεξαγωγή όλων των δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή.
Από τις σφοδρές συγκρούσεις και τις βίαιες αναταραχές, ιδιαίτερα έχουν επηρεαστεί όλες οι μεταφορικές δραστηριότητες και ειδικότερα οι λιμενικές υποδομές. Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, τα λιμάνια του Es Sider και του Ras Lanuf παραμένουν μη ασφαλή, ενώ η πόλη της Βεγγάζης εξακολουθεί να πλήττεται από τις συγκρούσεις.
Περαιτέρω, υπαρκτός είναι ο κίνδυνος αεροβομβαρδισμών για τα πλοία που χρησιμοποιούν τα λιβυκά λιμάνια, όπως κατέδειξαν και οι δύο βομβαρδισμοί τάνκερς τον Ιανουάριο.
Δεδομένων των προαναφερθέντων, το ΝΑΤΟ συνιστά σε όλα τα πλοία να μην εισέρχονται στα χωρικά ύδατα της Λιβύης. Σε περίπτωση που οποιοδήποτε πλοίο επιθυμεί να προσεγγίσει λιβυκό λιμάνι, θα πρέπει να βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους τοπικούς πράκτορες και την πλοιοκτήτρια / διαχειρίστρια εταιρεία ενώ το πλήρωμα δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να εξέρχεται από τα όρια της περιοχής του εκάστοτε λιμένα.
Την κατάσταση επιδεινώνει έτι περαιτέρω το ζήτημα των προσφύγων, οι οποίοι προσπαθούν να διαφύγουν από τις εμπόλεμες ζώνες και να εισέλθουν διαμέσου της Μεσογείου στην Ευρώπη. Ενδεικτικά, μόνο τα νορβηγικά πλοία, συμμετείχαν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης 5.000 ανθρώπων για το 2014.
Τέλος, σύμφωνα με το Skuld P&I Club, όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη θα πρέπει να ενημερώνονται διαρκώς από τα P&I Clubs αναφορικά με τις ρήτρες ασφάλισης έναντι κινδύνων πολέμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ