
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com.S.A.
Άλλη μια εβδομάδα αβεβαιότητας και μείωσης των προσφερόμενων τιμών καθώς οι εισαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα συνεχίζουν και επηρεάζουν αρνητικά την αγορά και παρά τις ανακοινώσεις για επιβολή φόρου ιδιαίτερα από το Πακιστάν και την Ινδία στην πραγματικότητα δεν έχει γίνει τίποτα ακόμη.
Οι End Buyers, υπό το φόβο ότι οι τιμές θα διορθώσουν και άλλο έχουν αποσυρθεί από την αγορά, όπως επίσης την τελευταία εβδομάδα μείωση παρουσίασε και η προσφορά των πλοίων και ιδιαίτερα των Capes καθώς οι πλοιοκτήτες δεν είναι διατεθειμένοι να δεχτούν τα τρέχοντα επίπεδα των τιμών.
Στην Ινδία, η ρουπία δεν παρουσίασε διακυμάνσεις και διαπραγματευότανε στα καλά επίπεδα των 61 προς το δολάριο, αλλά από την άλλη οι τιμές του σιδήρου όλη την εβδομάδα αντιμετώπισαν ιδιαίτερα έντονη μεταβλητότητα λόγω των εισαγωγών από Κίνα, με αποτέλεσμα οι End Buyers να είναι σε στάση αναμονής ελπίζοντας στην επιβολή φόρου στις Κινεζικές εισαγωγές.
Το Μπαγκλαντές, λόγω των πολιτικών αναταραχών συνεχίζει και αντιμετωπίζει προβλήματα και στον τραπεζικό κλάδο και ιδιαίτερα με καθυστερήσεις στην έκδοση των Letter of Credits, ενώ η αγοραστική διάθεση, ύστερα από τα κλεισίματα των Capes το προηγούμενο διάστημα, εμφανίζεται μειωμένη.
Το Πακιστάν, όπως και το Μπαγκλαντές, έχοντας κλείσει ικανοποιητικό αριθμό Capes το προηγούμενο διάστημα, για άλλη μία φορά ήρθε αντιμέτωπο με τις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου, με αποτέλεσμα οι EndBuyers να αποτραβηχτούν από την αγορά και οι τιμές να δέχονται περεταίρω πτωτικές πιέσεις.
H Κίνα, συνεχίζει τη γνωστή της πολιτική των κρατικών επιδοτήσεων και όλα δείχνουν ότι δεν θα συμμετέχει στην αγορά για όλη τη διάρκεια του έτους.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 818,746 DWT, εκ των οποίων το 82% (674,269 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 4% (29,990 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 14% (114,487DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 385 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ