
Στην ετήσια κοπή της πίτας, ο πρόεδρος του Greek Shipping Co-Operation Committee, Χαράλαμπος Φαφαλιός, τόνισε τη σημασία του Committee, που φέτος κλείνει τα ογδόντα χρόνια ύπαρξης. «Από το 1935, το Committee εκπροσωπεί την ελληνική ναυτιλία διεθνώς, σε δύσκολες συνθήκες, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις όπως η Μεγάλη Ύφεση και ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος», ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Φαφαλιός.
Συνεχίζοντας, ο πρόεδρος του Committee επεσήμανε ότι «οι σημερινές προκλήσεις, δεν είναι κατώτερες, με την οικονομική κρίση να προκαλεί πονοκεφάλους στις κυβερνήσεις ανά τον κόσμο και να δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας. Ειδικότερα, στη ναυτιλία, η συνεχιζόμενη υπερπροσφορά πλοίων στα ξηρά χύδην φορτία σε συνδυασμό με τις νέες παραγγελίες δεν επιτρέπουν στην αγορά να ανακάμψει, ενώ αντίθετα, η χρονιά προβλέπεται αισιόδοξη για τα tankers και LPG carriers».
Σχετικά με τον ελληνικό στόλο, ο κ. Φαφαλιός, ανέφερε ότι συνεχίζει να διατηρεί την παγκόσμια «πρωτιά» του μεγαλύτερου στόλου στον κόσμο ενώ στη δυναμική του συμβάλλουν και η παράδοση νεότευκτων πλοίων, ο χαμηλός μέσος όρος ηλικίας καθώς και η κατάταξή του στη λευκή λίστα των Port State Inspections.
Περαιτέρω, ο πρόεδρος του Committee ανέφερε ότι αν και το Baltic Exchange αποτελεί το πνευματικό σπίτι της παγκόσμιας ναυτιλίας, υπάρχουν ζητήματα που προβληματίζουν όπως η αστάθεια του φορολογικού περιβάλλοντος που έχει ως συνέπεια, όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να εγκαταλείπουν το Λονδίνο και να εγκαθίστανται αλλού. «Δεν πρέπει να επιτρέψουμε στο Λονδίνο, να ακολουθήσει τη μοίρα της Νέας Υόρκης, όπου στη δεκαετία του 1960 πραγματοποιήθηκε μαζική φυγή ναυτιλιακών εταιρειών λόγω αλλαγής στη φορολογία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φαφαλιός.
Τέλος, ο πρόεδρος του Committee, επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά τη στενή συνεργασία του Committee με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ενώ παράλληλα αναγνώρισε τη σημασία των ελλήνων ναυτικών στην ανάδειξη της ελληνικής ναυτιλίας ως παγκόσμιας δύναμης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ο πρώτος γύρος των έμμεσων διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε αντιπροσωπείες της κυβέρνησης του Ισραήλ και του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς ολοκληρώθηκε χωρίς αποτέλεσμα. Υπενθυμίζεται ότι…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε αργά το βράδυ της Κυριακής 6 Ιουλίου (τοπική ώρα) μέσω Truth Social ότι οι πρώτες ενημερωτικές επιστολές του…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ