
Με μία άκρως προκλητική ενέργεια, η Άγκυρα δεσμεύει, μέχρι τις 6 Απριλίου, οκτώ περιοχές στην Ανατολική Μεσόγειο για έρευνες του σεισμογραφικού σκάφους «Barbaros». Δίνει, επίσης, τις οκτώ συντεταγμένες των περιοχών αυτών, από τις οποίες φαίνεται ξεκάθαρα ότι το «Barbaros» θα διεξάγει και πάλι έρευνες εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου.
Μία από τις περιοχές απέχει μόνο 17,8 ναυτικά μίλια από τα νοτιότερα παράλια της Λεμεσού, ενώ η πιο μακρινή περιοχή βρίσκεται σε απόσταση 76,6 ναυτικά μίλια. Έρευνες φαίνεται ότι θα γίνουν ακόμα και μέσα στο οικόπεδο 12 της Κυπριακής ΑΟΖ, καθώς και κοντά στο οικόπεδα 8, 9, 1, 2 και 3.
«Η παραπάνω ενέργεια θα πρέπει να προβληματίσει έντονα τη διεθνή κοινότητα και όλους αυτούς που δηλώνουν συνεχώς ενδιαφέρον για έξοδο από τη σημερινή στασιμότητα οδηγώντας τους σε πολύ συγκεκριμένες ενέργειες προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις», σημειώνει σε γραπτή δήλωσή του ο Κύπριος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Νίκος Χριστοδουλίδης.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Χριστοδουλίδης αναφέρει ότι « γίνεται σαφές και ξεκάθαρο ότι πως η απόφαση για αναστολή συμμετοχής της ελληνοκυπριακής πλευράς στις συνομιλίες παραμένει αμετάβλητη. Παρά τις επίπονες προσπάθειες του Προέδρου και της ελληνοκυπριακής πλευράς, τη βούληση και επίδειξη εποικοδομητικού πνεύματος, την έντονη και συνεχή διπλωματική δράση της κυβέρνησης για προάσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, η νέα τουρκική απόφαση για έκδοση Navtex περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, ενώ καθιστά προφανές ακόμη και στους πιο δύσπιστους, ποιος φέρει την ευθύνη για τη σημερινή στασιμότητα, την αναστολή των συνομιλιών, καθώς και την συνεχή απειλή περαιτέρω αστάθειας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου» σημειώνεται στη γραπτή δήλωση του Κύπριου κυβερνητικού εκπροσώπου .
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ