
Με μία άκρως προκλητική ενέργεια, η Άγκυρα δεσμεύει, μέχρι τις 6 Απριλίου, οκτώ περιοχές στην Ανατολική Μεσόγειο για έρευνες του σεισμογραφικού σκάφους «Barbaros». Δίνει, επίσης, τις οκτώ συντεταγμένες των περιοχών αυτών, από τις οποίες φαίνεται ξεκάθαρα ότι το «Barbaros» θα διεξάγει και πάλι έρευνες εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου.
Μία από τις περιοχές απέχει μόνο 17,8 ναυτικά μίλια από τα νοτιότερα παράλια της Λεμεσού, ενώ η πιο μακρινή περιοχή βρίσκεται σε απόσταση 76,6 ναυτικά μίλια. Έρευνες φαίνεται ότι θα γίνουν ακόμα και μέσα στο οικόπεδο 12 της Κυπριακής ΑΟΖ, καθώς και κοντά στο οικόπεδα 8, 9, 1, 2 και 3.
«Η παραπάνω ενέργεια θα πρέπει να προβληματίσει έντονα τη διεθνή κοινότητα και όλους αυτούς που δηλώνουν συνεχώς ενδιαφέρον για έξοδο από τη σημερινή στασιμότητα οδηγώντας τους σε πολύ συγκεκριμένες ενέργειες προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις», σημειώνει σε γραπτή δήλωσή του ο Κύπριος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Νίκος Χριστοδουλίδης.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Χριστοδουλίδης αναφέρει ότι « γίνεται σαφές και ξεκάθαρο ότι πως η απόφαση για αναστολή συμμετοχής της ελληνοκυπριακής πλευράς στις συνομιλίες παραμένει αμετάβλητη. Παρά τις επίπονες προσπάθειες του Προέδρου και της ελληνοκυπριακής πλευράς, τη βούληση και επίδειξη εποικοδομητικού πνεύματος, την έντονη και συνεχή διπλωματική δράση της κυβέρνησης για προάσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, η νέα τουρκική απόφαση για έκδοση Navtex περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, ενώ καθιστά προφανές ακόμη και στους πιο δύσπιστους, ποιος φέρει την ευθύνη για τη σημερινή στασιμότητα, την αναστολή των συνομιλιών, καθώς και την συνεχή απειλή περαιτέρω αστάθειας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου» σημειώνεται στη γραπτή δήλωση του Κύπριου κυβερνητικού εκπροσώπου .
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ