
Χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ύψους 666 εκατ. ευρώ σπαταλήθηκαν σε πολλά αεροδρόμια σύμφωνα με το European Court of Auditors, το οποίο διεξήγαγε σχετικό έλεγχο που αφορούσε επενδύσεις της Ε.Ε. (από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης) την περίοδο 2000-2013 σε 20 αεροδρόμια στην Εσθονία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πολωνία και την Ισπανία.
Χρήματα δόθηκαν σε αεροδρόμια τα οποία βρίσκονταν πολύ κοντά σε κάποιο άλλοαεροδρόμιο με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αυξήσουν την επιβατική τους κίνηση. 255 εκατ. ευρώ σπαταλήθηκαν σε υποδομές, οι οποίες ήταν αδικαιολογήτως υπερβολικές. Μόνο τα μισά από τα αεροδρόμια που ελέγχθηκαν χρειάζονταν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ενώ πολλές από τις υποδομές που κατασκευάστηκαν και πληρώθηκαν χρησιμοποιούνται ελάχιστα. Υποδομές που χρηματοδοτήθηκαν με 38 εκατ. ευρώ δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ.
Επιπροσθέτως, τα έργα που πραγματοποιήθηκαν στα περισσότερα από τα 20 αεροδρόμια που ελέγχθηκαν παρουσίαζαν καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων, που άγγιζε κατά μέσον όρο τα δύο έτη. Περίπου τα μισά από τα χρηματοδοτούμενα έργα παρουσίασαν υπέρβαση προϋπολογισμού, αναγκάζοντας τα κράτη-μέλη να δαπανήσουν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ από τους εθνικούς τους προϋπολογισμούς. Δυστυχώς, φαίνεται ότι η γραφειοκρατία αποτελεί πληγή και για την Ε.Ε., καθώς σύμφωνα με την έκθεση που συνέταξαν οι ελεγκτές, δεν γνώριζε ποια αεροδρόμια έτυχαν χρηματοδότησης και με τι ποσό, μιας και τα χρήματα δίνονταν στα κράτη-μέλη και αυτά με τη σειρά τους αποφάσιζαν την κατανομή των πόρων, κάνοντας εμφανή την απουσία σχεδιασμού σε επίπεδο Ε.Ε.
Σε ό,τι αφορά τα ευρήματα της έρευνας, μόλις τα μισά από τα αεροδρόμια που χρηματοδοτήθηκαν κατάφεραν να αυξήσουν την επιβατική κίνηση. Στην Cordoba, το 2012 διακινήθηκαν λιγότεροι από 7.000 επιβάτες όταν οι προβλέψεις (βάσει των οποίων έγινε -;- η χρηματοδότηση) έκαναν λόγο για 179.000 επιβάτες. Παρόμοια και η κατάσταση στην Πολωνία, με περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ να διοχετεύτηκαν σε τουλάχιστον τρία αεροδρόμια-φαντάσματα σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν αρκετοί δυνητικοί επιβάτες προκειμένου να τα κρατήσουν σε λειτουργία.
Τα αεροδρόμια Badajoz, Burgos, La Palma, Vigo και Cordoba στην Ισπανία, του Crotone στην Ιταλία και της Καστοριάς θα χρειαστούν επιπλέον χρήματα φορολογουμένων προκειμένου να μπορέσουν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους καθώς παρουσιάζουν μικρή επιβατική κίνηση. Την περίοδο 2005-2012 το αεροδρόμιο της Καστοριάς παρουσίασε έξοδα λειτουργίας ύψους 7.700.000 ευρώ ενώ την ίδια περίοδο τα έσοδα ήταν μόλις 176.000 ευρώ. Οι ελεγκτές βρήκαν ότι ακόμη 16,5 εκατ. ευρώ επενδύθηκαν για την επέκταση του αεροδιαδρόμου στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο, ο οποίος όμως ποτέ δεν εξυπηρέτησε τους τύπους των αεροσκαφών για τους οποίους κρίθηκε αναγκαία η επέκταση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ