
Στους 407 επιβάτες έφτασε ο αριθμός των διασωθέντων από το πλοίο «Norman Atlantic», σύμφωνα με το αρμόδιο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης της Ιταλίας (RCC ROMA).
Δυστυχώς όμως επιβεβαιώθηκε η ύπαρξη τεσσάρων σορών, στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, Νίκο Λαγκαδιανό.
Στη θαλάσσια περιοχή μεταβαίνει σκάφος της ιταλικής ακτοφυλακής ενώ δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής γνωστό αν πρόκειται για επιβάτες του πλοίου η παράτυπους μετανάστες που μπορεί να επέβαιναν στο «Norman Atlantic».
Με σημερινή ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία διατυπώνει –και αυτή- την άποψή της για το τραγικό αναφέροντας ότι με πλήθος σχετικών εγγράφων προς το υπουργείο και με αφορμή τις μειωμένες ειδικές οργανικές συνθέσεις των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων, που εκτελούν τα δρομολόγια Ελλάδας – Ιταλίας, είχε επισημάνει ότι η αντίστοιχη αύξηση των ωραρίων απασχόλησης των ναυτεργατών, προκειμένου να καλύψουν κατά το δυνατόν τις ελλείψεις στελέχωσης, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην ελαχιστοποίηση των επιπέδων ασφάλειας των πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων, αλλά και των επιβατών και του πληρώματος.
Ενδιαφέρον είχαν και οι διευκρινίσεις σχετικά με το επιβατικό-οχηματαγωγό πλοίο Norman Atlantic που έδωσε σήμερα στο Χρηματιστήριο Αθηνών, η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης (ΑΝΕΚ).
Στις διευκρινήσεις τονίζεται ότι «η ΑΝΕΚ έχει ναυλώσει από την ιταλική εταιρεία VISEMAR di Navigazione S.R.l. το ιταλικής πλοιοκτησίας και σημαίας επιβατικό – οχηματαγωγό πλοίο NORMAN ATLANTIC, το οποίο εκτελούσε την δρομολογιακή γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα και στο οποίο σημειώθηκε πυρκαγιά τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης-12-2014. Στο ως άνω πλοίο είχαν διενεργηθεί όλες οι απαιτούμενες κατά νόμο επιθεωρήσεις και είχε εφοδιασθεί με όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας προκειμένου να αποπλεύσει από τον λιμένα Πατρών».
Τέλος η ακτοπλοϊκή εταιρεία επισημαίνει ότι «δεδομένου ότι το πλοίο δεν αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας και ότι η εταιρεία στο πλαίσιο της ως άνω ναύλωσης έχει προβεί σε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, εκτιμάται ότι δεν θα επέλθει σημαντική επίπτωση στα οικονομικά της αποτελέσματα».
Εν τω μεταξύ την έναρξη έρευνας για ποινικές ευθύνες του ατυχήματος ανακοίνωσε σήμερα η εισαγγελία του Μπάρι.
Ο εισαγγελέας Τζουζέπε Βόλπε ανακοίνωσε την έναρξη της έρευνας μετά τη μετάβασή του στο λιμεναρχείο του Μπάρι, όπου έφθασαν οι πρώτοι 49 διασωθέντες του πλοίου «NORMAN ATLANTIC».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ