
Αναταραχή και αβεβαιότητα επικρατούν στο Αμβούργο τις τελευταίες ημέρες αφού ο γερμανικός κολοσσός Reederei NSB ανακοίνωσε και επίσημα ότι θα εγκαταλείψει σταδιακά το γερμανικό νηολόγιο.
Η γνωστή ναυτιλιακή εταιρεία αυτή τη στιγμή διαθέτει 38 πλοία νηολογημένα στο γερμανικό νηολόγιο και μέχρι το 2017 ανακοίνωσε ότι θα αναγκαστεί να νηολογήσει τα πλοία της σε ανοικτά νηολόγια, εγκαταλείποντας τα γερμανικά και ευρωπαϊκά τους πληρώματα.
Βασικοί λόγοι για τη συγκεκριμένη μεταστροφή είναι η εξαιρετικά δυσοίωνη κατάσταση στο χώρο της liner ναυτιλίας, οι υψηλές μισθολογικές απαιτήσεις των Γερμανών αξιωματικών ΕΝ, όπως προσδιορίζονται στις συλλογικές συμβάσεις τους, αλλά και η επικειμένη φορολόγηση των κοινοπραξιών (pools) από τις γερμανικές φορολογικές αρχές.
Η Reederei NSB είχε ήδη ανακοινώσει από την περασμένη άνοιξη την πρόθεσή της να εγκαταλείψει το γερμανικό νηολόγιο, γεγονός που προβλημάτισε και θορύβησε τη ναυτιλιακή κοινότητα του Αμβούργου αλλά δεν φαίνεται να απασχόλησε τη Βόννη και το Βερολίνο. Η NSB υπήρξε μέχρι σήμερα η πιο ένθερμη υποστηρίκτρια του γερμανικού νηολογίου αλλά οι παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις θα την αναγκάσουν τον επόμενο χρόνο να διαγράφει από τη γερμανική σημαία 3 πλοία κάθε δίμηνο. Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε επίσης στο διεθνή τύπο ότι δεν θα ναυτολογεί πλέον Γερμανούς και Ευρωπαίους ναυτικούς αφού οι παρούσες οικονομικές συνθήκες την αναγκάζουν να στρέψει το ενδιαφέρον της προς «οικονομικά» πληρώματα, ασιατικών κυρίως κρατών.
Εν τω μεταξύ ο νέος πρόεδρος των Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) που αναλαμβάνει την ηγεσία της Ένωσης την 1η Ιανουαρίου 2015, προειδοποίησε ότι οι προθέσεις της γερμανικής κυβέρνησης για τη φορολόγηση των Pools του Αμβούργου θα προκαλέσει μαζική «φυγή» τόσο των πλοίων από τη γερμανική σημαία όσο και των εταιρειών από το Αμβούργο. Εάν το Βερολίνο προχωρήσει στη νέα φορολογία των Pools, πολλές εταιρείες, ειδικά στο χώρο των containers, θα πτωχεύσουν σε σύντομο διάστημα δήλωσε ο νέος πρόεδρος της VDR.
Υπολογίζεται ότι η νέα φορολόγηση σε πλοία που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες θα υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ το χρόνο, για κάθε πλοίο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ