
Αναταραχή και αβεβαιότητα επικρατούν στο Αμβούργο τις τελευταίες ημέρες αφού ο γερμανικός κολοσσός Reederei NSB ανακοίνωσε και επίσημα ότι θα εγκαταλείψει σταδιακά το γερμανικό νηολόγιο.
Η γνωστή ναυτιλιακή εταιρεία αυτή τη στιγμή διαθέτει 38 πλοία νηολογημένα στο γερμανικό νηολόγιο και μέχρι το 2017 ανακοίνωσε ότι θα αναγκαστεί να νηολογήσει τα πλοία της σε ανοικτά νηολόγια, εγκαταλείποντας τα γερμανικά και ευρωπαϊκά τους πληρώματα.
Βασικοί λόγοι για τη συγκεκριμένη μεταστροφή είναι η εξαιρετικά δυσοίωνη κατάσταση στο χώρο της liner ναυτιλίας, οι υψηλές μισθολογικές απαιτήσεις των Γερμανών αξιωματικών ΕΝ, όπως προσδιορίζονται στις συλλογικές συμβάσεις τους, αλλά και η επικειμένη φορολόγηση των κοινοπραξιών (pools) από τις γερμανικές φορολογικές αρχές.
Η Reederei NSB είχε ήδη ανακοινώσει από την περασμένη άνοιξη την πρόθεσή της να εγκαταλείψει το γερμανικό νηολόγιο, γεγονός που προβλημάτισε και θορύβησε τη ναυτιλιακή κοινότητα του Αμβούργου αλλά δεν φαίνεται να απασχόλησε τη Βόννη και το Βερολίνο. Η NSB υπήρξε μέχρι σήμερα η πιο ένθερμη υποστηρίκτρια του γερμανικού νηολογίου αλλά οι παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις θα την αναγκάσουν τον επόμενο χρόνο να διαγράφει από τη γερμανική σημαία 3 πλοία κάθε δίμηνο. Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε επίσης στο διεθνή τύπο ότι δεν θα ναυτολογεί πλέον Γερμανούς και Ευρωπαίους ναυτικούς αφού οι παρούσες οικονομικές συνθήκες την αναγκάζουν να στρέψει το ενδιαφέρον της προς «οικονομικά» πληρώματα, ασιατικών κυρίως κρατών.
Εν τω μεταξύ ο νέος πρόεδρος των Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) που αναλαμβάνει την ηγεσία της Ένωσης την 1η Ιανουαρίου 2015, προειδοποίησε ότι οι προθέσεις της γερμανικής κυβέρνησης για τη φορολόγηση των Pools του Αμβούργου θα προκαλέσει μαζική «φυγή» τόσο των πλοίων από τη γερμανική σημαία όσο και των εταιρειών από το Αμβούργο. Εάν το Βερολίνο προχωρήσει στη νέα φορολογία των Pools, πολλές εταιρείες, ειδικά στο χώρο των containers, θα πτωχεύσουν σε σύντομο διάστημα δήλωσε ο νέος πρόεδρος της VDR.
Υπολογίζεται ότι η νέα φορολόγηση σε πλοία που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες θα υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ το χρόνο, για κάθε πλοίο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ