
H ΒΙΜCO με ανακοίνωσή της διατύπωσε τις απόψεις της για τον προτεινόμενο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την παρακολούθηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία. Σύμφωνα με αυτήν, η BIMCO εκφράζει τις ανησυχίες της για την υποχρέωση δημοσιοποίησης στις αρμόδιες υπηρεσίες πληροφοριών σχετικών με το φορτίο που μεταφέρουν τα πλοία, πληροφορίες που κατά την άποψη της ένωσης αποτελούν ευαίσθητα εμπορικά δεδομένα. Ο προτεινόμενος κανονισμός MRV (Monitoring, Reporting and Verification) της Ε.Ε. θα εφαρμοστεί από το 2018 σε πλοία άνω των 5.000 GT που καταπλέουν-αποπλέουν από λιμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η BIMCO εκτιμά ότι ο προτεινόμενος κανονισμός θα αυξήσει την γραφειοκρατία στη ναυτιλία προσθέτοντας νέες απαιτήσεις χωρίς κάποια θετική επίπτωση στο περιβάλλον, ενώ θα έχει αρνητική επίπτωση και στις προσπάθειες του ΙΜΟ για τη δημιουργία ενός σχετικού κανονισμού σε διεθνές επίπεδο. Ο προτεινόμενος από την Ε.Ε. κανονισμός απαιτεί εκτός από την αναφορά των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την παροχή πληροφοριών σχετικών με το φορτίο, κάτι που η BIMCO θεωρεί ότι θα δημιουργήσει προβλήματα σε ότι αφορά την αξιοπιστία των δεδομένων και την εμπιστευτικότητα. Ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της BIMCO κ. Lars Robert Pedersen δήλωσε σχετικά: Θεωρούμε ότι ο προτεινόμενος κανονισμός MRV της Ε.Ε. δεν συμβάλλει στην προσπάθεια επίτευξης συμφωνίας σε διεθνές επίπεδο για το κρίσιμο ζήτημα της παρακολούθησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη χρησιμότητα αναφοράς δεδομένων που αφορούν το φορτίο καθώς αυτά συνδέονται με την εμπορική εκμετάλλευση του πλοίου και δεν σχετίζονται με τους σκοπούς μείωσης των μελλοντικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ή της μελλοντικής βελτίωσης των πλοίων στο ζήτημα αυτό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ