
H ΒΙΜCO με ανακοίνωσή της διατύπωσε τις απόψεις της για τον προτεινόμενο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την παρακολούθηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία. Σύμφωνα με αυτήν, η BIMCO εκφράζει τις ανησυχίες της για την υποχρέωση δημοσιοποίησης στις αρμόδιες υπηρεσίες πληροφοριών σχετικών με το φορτίο που μεταφέρουν τα πλοία, πληροφορίες που κατά την άποψη της ένωσης αποτελούν ευαίσθητα εμπορικά δεδομένα. Ο προτεινόμενος κανονισμός MRV (Monitoring, Reporting and Verification) της Ε.Ε. θα εφαρμοστεί από το 2018 σε πλοία άνω των 5.000 GT που καταπλέουν-αποπλέουν από λιμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η BIMCO εκτιμά ότι ο προτεινόμενος κανονισμός θα αυξήσει την γραφειοκρατία στη ναυτιλία προσθέτοντας νέες απαιτήσεις χωρίς κάποια θετική επίπτωση στο περιβάλλον, ενώ θα έχει αρνητική επίπτωση και στις προσπάθειες του ΙΜΟ για τη δημιουργία ενός σχετικού κανονισμού σε διεθνές επίπεδο. Ο προτεινόμενος από την Ε.Ε. κανονισμός απαιτεί εκτός από την αναφορά των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την παροχή πληροφοριών σχετικών με το φορτίο, κάτι που η BIMCO θεωρεί ότι θα δημιουργήσει προβλήματα σε ότι αφορά την αξιοπιστία των δεδομένων και την εμπιστευτικότητα. Ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της BIMCO κ. Lars Robert Pedersen δήλωσε σχετικά: Θεωρούμε ότι ο προτεινόμενος κανονισμός MRV της Ε.Ε. δεν συμβάλλει στην προσπάθεια επίτευξης συμφωνίας σε διεθνές επίπεδο για το κρίσιμο ζήτημα της παρακολούθησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη χρησιμότητα αναφοράς δεδομένων που αφορούν το φορτίο καθώς αυτά συνδέονται με την εμπορική εκμετάλλευση του πλοίου και δεν σχετίζονται με τους σκοπούς μείωσης των μελλοντικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ή της μελλοντικής βελτίωσης των πλοίων στο ζήτημα αυτό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ