
Έκπληξη προκαλεί στους ναυτιλιακού κύκλους του Πειραιά η εμμονή των Ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για παγκόσμια δημοσιοποίηση, αν όχι στοχοποίηση, των θεμάτων της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου. Μετά τον τ. ευρωβουλευτή κ. Χουντή πριν λίγο καιρό, ο νυν αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης θέτει εκ νέου με σχετικό ερώτημα στην Κομισιόν βολές για το φορολογικό καθεστώς που επικρατεί για τους Έλληνες πλοιοκτήτες.
Ο κ. Παπαδημούλης, εσφαλμένα πληροφορημένος από τους συμβούλους του, στάθηκε στην ανακοίνωση της Κομισιόν που δημοσιοποιήθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 2014. Η ανακοίνωση εστιαζόταν στο γνωστό πλέον θέμα της Αιτιολογημένης Γνώμης που δέχθηκε η Ελλάδα από την Επιτροπή όπου καλείται να τερματίσει τις φορολογικές διακρίσεις για σκάφη με αλλοδαπή σημαία, με το επιχείρημα ότι παραβιάζεται η κοινοτική νομοθεσία. Πιο συγκεκριμένα, η Κομισιόν υποστηρίζει ότι οι ελληνικοί φορολογικοί κανόνες εξαιρούν τα ελληνόκτητα σκάφη από την καταβολή φόρου εισοδήματος, επιβάλλοντάς τους ένα πιο ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς με βάση τη χωρητικότητα. Όπως ήδη γνωρίζουν όλοι στην Ακτή Μιαούλη η Αιτιολογημένη Γνώμη αφορά το θαλάσσιο τουρισμό, τα σκάφη αναψυχής δηλαδή, και όχι την ποντοπόρο ναυτιλία όπως εσφαλμένα βιάστηκε να καταγγείλει ο κ. Παπαδημούλης.
Στην ερώτησή του ο Έλληνας Ευρωβουλευτής ρωτά την Επιτροπή:
-Μπορεί να εξηγήσει σε τι συνίσταται ακριβώς η Αιτιολογημένη Γνώμη που απέστειλε στην Ελλάδα; Ποιες πτυχές της κοινοτικής νομοθεσίας ενδέχεται να αντιβαίνουν οι ελληνικοί φορολογικοί κανόνες; Οι πιθανές παραβάσεις της κοινοτικής νομοθεσίας αφορούν τα ελληνόκτητα πλοία, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους;
-Διαθέτει στοιχεία για τη συμμετοχή των ελληνικών ναυτιλιακών εταιριών στο ΑΕΠ της χώρας, καθώς επίσης, στα φορολογικά έσοδα του προϋπολογισμού; Ποια είναι τα αντίστοιχα ποσοστά για τα άλλα κράτη-μέλη;
Επιπλέον στο κείμενο της ερώτησης ο κ. Παπαδημούλης στρέφεται εναντίον του tonnage tax μη γνωρίζοντας προφανώς ότι ο συγκεκριμένος τρόπος φορολόγησης πλέον επικρατεί σε όλα τα «αναπτυγμένα» ναυτιλιακά κράτη
Κατά την άποψή αρκετών σχολιαστών η ερώτηση είναι άκαιρη και ιδεολογικά φορτισμένη και δεν αντανακλά τη μέχρι τώρα πολιτική πορεία του νουνεχή πολιτικού της αριστεράς. Σε συνέντευξή του μάλιστα στο ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο», ο Ευρωβουλευτής αναφέρθηκε στο σκάνδαλο του LuxLeaks για το οποίο επίσης κατέθεσε ερώτηση προς την Επιτροπή. Παράλληλα αποκάλυψε την απόφαση της κοινοβουλευτικής ομάδας της Ευρωαριστεράς να καταθέσει πρόταση μομφής εναντίον του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Γιούνκερ.
«Το σκάνδαλο είναι ότι ο κύριος Γιούνκερ είναι πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που θέλει να καταπολεμήσει την φοροδιαφυγή και την φορολογική απάτη και βαρύνεται με ενέργειες αντίθετες κατά την διάρκεια της πρωθυπουργίας του στο Λουξεμβούργο» τόνισε ο κ. Παπαδημούλης στη συνέντευξή του.
Πολιτικοί αναλυτές σχολιάζουν πάντως αρνητικά τις δηλώσεις και προθέσεις του κ. Παπαδημούλη που μάλλον δεν ταιριάζουν στη γενική διάθεση του κ. Τσίπρα για συνεργατικό πνεύμα με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και οργανισμούς. Ορισμένοι σχολιαστές μάλιστα παρατηρούν με έκπληξη τις δημόσιες δηλώσεις του ισχυρού άνδρα του κόμματος που βρίσκεται στο κατώφλι της εξουσίας. Για πολλούς οι συγκεκριμένες κινήσεις τορπιλίζουν τις σχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ τόσο με το Κολέγιο των Επιτρόπων όσο και με το μεγαλύτερο και ισχυρότερο κόμμα στο Ευρωκοινοβούλιο που ουσιαστικά στήριξε την εκλογή του κ. Γιούνκερ και έχει άμεση συσχέτιση με τις εκλεγμένες κυβερνήσεις σημαντικών και φιλικών χωρών προς τη χώρα μας.
Να σημειωθεί ότι το κόμμα στο οποίο συμμετέχει ο ΣΥΡΙΖΑ στην Ευρωβουλή, οι European United Left–Nordic Green Left, αν και σημείωσε αύξηση δυνάμεων στις πρόσφατες ευρωεκλογές θεωρείται «μικρή» δύναμη στα ευρωπαϊκά τεκταινόμενα με εκλεγμένους μόνο 52 από τους 751 ευρωβουλευτές και είναι 5ο κόμμα κατά σειρά εκπροσώπησης στο ΕΚ. Η Γερμανία με 7 ευρωβουλευτές και η Ελλάδα με 6 είναι οι ισχυρότεροι συμμέτοχοι στο συγκεκριμένο ευρωπαϊκό κόμμα της αριστεράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ