
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Παρά τη σταθεροποίηση των θεμελιωδών μεγεθών και τη ζήτηση για πλοία η οποία παραμένει σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα, ο κλάδος των διαλύσεων για άλλη μία εβδομάδα δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, με αποτέλεσμα ο όγκος να είναι σε χαμηλά επίπεδα και οι Cash Buyers να βρίσκονται με υψηλά αποθέματα για τα οποία δεν μπορούν να βρουν αγοραστές.
Εκτιμάται ότι θα χρειαστεί μία διόρθωση στις τιμές περίπου κατά $ 30 το τόνο LDT ώστε τα πλοία αυτά να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των End Buyers, ενώ παράλληλα όλοι ελπίζουν στην υποβολή δασμών στις Κινέζικες εισαγωγές σύντομα, ώστε η αγορά να ανακάμψει στο υπόλοιπο του έτους καθώς η ζήτηση παραμένει δυνατή.
Στην Ινδία, ήρθε η σειρά των End Buyers να εκμεταλλευτούν τις αρνητικές εξελίξεις, καθώς εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι οι Cash Buyers βρίσκονται με υψηλά αποθέματα, οι προσφορές που δίνουν είναι ακόμα χαμηλότερες από αυτές που αντικατοπτρίζουν ακόμη και την σημερινή αρνητική πραγματικότητα παρά το γεγονός ότι η ρουπία και οι τιμές του σιδήρου έχουν σταθεροποιηθεί το τελευταίο διάστημα.
Το Μπαγκλαντές, αν και είναι το λιγότερα επηρεασμένο από τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, έχει μπει σε μια λογική προσφοράς χαμηλών τιμών από τους End Buyers εκμεταλλευόμενο τις αρνητικές εξελίξεις στην Ινδία και δεν αναμένονται σημάδια βελτίωσης για τις επόμενες ημέρες.
Το Πακιστάν, δείχνει να είναι η μόνη αγορά όπου κάτι κινείται καθώς υπάρχει μία κινητικότητα από την πλευρά των End Buyers και ενδεχομένως να είναι η αγορά που το επόμενο διάστημα θα τραβήξει και τις υπόλοιπες σε ανοδική πορεία.
Η Κίνα, συνεχίζει απτόητη να απασχολείται με την «εσωτερική» προσφορά πλοίων αγνοώντας τι συμβαίνει στην υπόλοιπη αγορά και η μόνη της εμπλοκή είναι αυτή των φθηνών εξαγωγών σιδήρου.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 460,567 DWT, εκ των οποίων το 27% (123,080 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 69% (313,913 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 4% (23,574 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 445 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ