
Με τον ομόλογο του υπουργό Ναυτιλίας του Παναμά, Jorge Barakat και τη νέα πρέσβη του Παναμά στην Ελλάδα, Christina Liakopulos de Papadikis, συναντήθηκε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Οι δύο υπουργοί συζήτησαν το πλαίσιο συνεργασίας στον τομέα της ναυτιλίας μεταξύ των δύο χωρών, η οποία παραδοσιακά συνδέει τις δύο χώρες και αναζήτησαν τρόπους περαιτέρω εμβάθυνσης της διμερούς συνεργασίας, με ιδιαίτερη έμφαση στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ).
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αφού καλωσόρισε την αντιπροσωπεία υπογράμμισε τη σημασία των ναυτιλιακών μεταφορών και του ρόλου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. «Θέλουμε καθαρές, αποδοτικές, ασφαλείς και φθηνές ναυτιλιακές μεταφορές» είπε και πρόσθεσε, «γι’ αυτό είναι σημαντικό να υιοθετούνται από τον ΙΜΟ και να κυρώνονται σε σύντομο διάστημα από τα Κράτη Μέλη αυτού ξεκάθαροι Διεθνείς Κανόνες που δεσμεύουν όλους. Είναι σημαντικό να αποφεύγονται μονομερείς νομοθετικές πρωτοβουλίες, οι οποίες λόγω της μη δεσμευτικότητας τους σε διεθνές επίπεδο, σε τελική ανάλυση πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας».
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, παράλληλα, ενημέρωσε τον ομόλογο του από τον Παναμά για τις προσπάθειες που καταβάλλει το υπουργείο προς την κατεύθυνση της υποστήριξης του διεθνούς ρόλου της ναυτιλίας και της διασφάλισης της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης της σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μάλιστα, ανέφερε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου εκπροσωπείται με προξενικά λιμεναρχεία ανά τον κόσμο και στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσής τους έχει δρομολογηθεί ένα νέο στον Παναμά. «Ήδη έχει δρομολογηθεί, σε συνεργασία με το ΥΠΕΞ, η ίδρυση νέας έδρας ναυτιλιακού ακολούθου στον Παναμά. Καθήκον του ναυτιλιακού ακολούθου, τόνισε, είναι η συνδρομή στον έλληνα ναυτικό και υπεράσπιση των συμφερόντων της ελληνικής ναυτιλίας που αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλία», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι πρέπει να εντείνουν τη συνεργασία τους ώστε να διορθωθούν τυχόν καθυστερήσεις στη διαδικασία της λήψης των αποφάσεων στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, που δημιουργούν κενά για την άσκηση περιφερειακών πολιτικών.
«Η Ελλάδα και ο Παναμάς είναι δύο παραδοσιακές δυνάμεις της διεθνούς ναυτιλίας που οφείλουν να διατηρήσουν ένα θεσμικό πλαίσιο σταθερό στο παγκόσμιο περιβάλλον της ναυτιλίας», υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου. Συγχρόνως, οι δύο υπουργοί επιβεβαίωσαν την προσήλωσή τους στις αρχές της διεθνούς ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της καταπολέμησης της πειρατείας, της περιβαλλοντικής προστασίας και της διασφάλισης της ανταγωνιστικότητας της διεθνούς ναυτιλίας.
Ο κ. Barakat προσκάλεσε, τέλος, τον κ. υπουργό να επισκεφθεί τον Παναμά και να διαπιστώσει από κοντά την πορεία των εργασιών Διαπλάτυνσης της Διώρυγας του Παναμά, ενώ εξέφρασε την πίστη του ότι η συνεργασία των δύο χωρών θα παραμείνει στο άριστο επίπεδο, που βρίσκεται σήμερα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services, ο στόλος του νηολογίου του Παναμά ανέρχεται σε 8.580 πλοία, ο οποίος αντιστοιχεί στο 21,52% του συνόλου εμπορικού στόλου παγκοσμίως (άνω των 1000 gt) και κατέχει την 1η θέση (σε όρους gt). Πρόκειται για ναυτιλιακή χώρα με το ισχυρότερο (ανοικτό) νηολόγιο στον κόσμο. Η σημασία του Παναμά στη διεθνή ναυτιλία υπογραμμίζεται, επίσης, από την ύπαρξη της διώρυγας, από την οποία διέρχεται επί 100 χρόνια πλέον ετησίως το 5% της παγκόσμιας χωρητικότητας (15.000 πλοία).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ