
Περί τα 350.000 TEUs εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί το 2014 η διακίνηση των κοντέινερς από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ενώ το συμβατικό φορτίο αναμένεται ότι θα φτάσει στα 4,6 εκατ. τόνους. Αυτή η εικόνα, σε συνδυασμό με άλλα δεδομένα (υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, μηδενικός τραπεζικός δανεισμός κ.λπ.) σημαίνει ότι το 2014 εξελίσσεται σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ως η καλύτερη χρονιά από ιδρύσεως της ΟΛΘ ΑΕ.
Ειδικότερα στο εννιάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2014 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε στα 249.563 TEUs παρουσιάζοντας αύξηση 11,79% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013. Η διακίνηση συμβατικού φορτίου αυξήθηκε κατά 8,86% και έφτασε τους 3.452.985 τόνους.
Σε παρουσίαση των εξελίξεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την τετραετία 2010 – 2014 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Στέλιος Αγγελούδης ανέφερε ως σημαντικότερα σημεία τα ακόλουθα:
Πρώτον, την επαναπροσέλκυση του συνόλου των φορτίων που «χάθηκαν» το 2008, λόγω της υπολειτουργίας του λιμανιού.
Δεύτερον, τη σημαντική ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού της ΟΛΘ ΑΕ.
Τρίτον, τη διαμόρφωση νέου σταθμού στάθμευσης των αυτοκινήτων και πρατηρίου καυσίμων στην Αποθήκη 24.
Τέταρτον, την απόκτηση όλων των περιβαλλοντικών αδειών στις λιμενικές λειτουργίες και τις εγκαταστάσεις, που ανέδειξαν τη Θεσσαλονίκη σε «πράσινο λιμάνι»
Πέμπτον, την ανάπλαση της Α΄ προβλήτας και την απόδοση του χώρου στους πολίτες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, επαναπροσδιορίζοντας με αυτό τρόπο τη σχέση πόλης – λιμανιού.
Έκτον, τη δρομολόγηση των διαδικασιών για να κατακτήσει η Θεσσαλονίκη τη θέση που τις αξίζει στην αγορά της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μετά την παρουσίαση ο κ. Αγγελούδης δήλωσε τα ακόλουθα: «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις. Όλοι στη Θεσσαλονίκη αναγνωρίζουν ότι είναι το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας. Τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια αυτή η δυναμική αναδείχθηκε και ενισχύθηκε, κάτι που αποδεικνύεται από τις επιδόσεις στη διακίνηση και τα οικονομικά. Το μέλλον της ΟΛΘ ΑΕ προοιωνίζεται εξαιρετικά ευοίωνο. Η διοίκηση, οι εργαζόμενοι και οι χρήστες της εταιρίας εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση και προσβλέπουν σε θετικές εξελίξεις».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ