
Περί τα 350.000 TEUs εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί το 2014 η διακίνηση των κοντέινερς από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ενώ το συμβατικό φορτίο αναμένεται ότι θα φτάσει στα 4,6 εκατ. τόνους. Αυτή η εικόνα, σε συνδυασμό με άλλα δεδομένα (υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, μηδενικός τραπεζικός δανεισμός κ.λπ.) σημαίνει ότι το 2014 εξελίσσεται σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών ως η καλύτερη χρονιά από ιδρύσεως της ΟΛΘ ΑΕ.
Ειδικότερα στο εννιάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2014 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε στα 249.563 TEUs παρουσιάζοντας αύξηση 11,79% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013. Η διακίνηση συμβατικού φορτίου αυξήθηκε κατά 8,86% και έφτασε τους 3.452.985 τόνους.
Σε παρουσίαση των εξελίξεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την τετραετία 2010 – 2014 ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Στέλιος Αγγελούδης ανέφερε ως σημαντικότερα σημεία τα ακόλουθα:
Πρώτον, την επαναπροσέλκυση του συνόλου των φορτίων που «χάθηκαν» το 2008, λόγω της υπολειτουργίας του λιμανιού.
Δεύτερον, τη σημαντική ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού της ΟΛΘ ΑΕ.
Τρίτον, τη διαμόρφωση νέου σταθμού στάθμευσης των αυτοκινήτων και πρατηρίου καυσίμων στην Αποθήκη 24.
Τέταρτον, την απόκτηση όλων των περιβαλλοντικών αδειών στις λιμενικές λειτουργίες και τις εγκαταστάσεις, που ανέδειξαν τη Θεσσαλονίκη σε «πράσινο λιμάνι»
Πέμπτον, την ανάπλαση της Α΄ προβλήτας και την απόδοση του χώρου στους πολίτες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, επαναπροσδιορίζοντας με αυτό τρόπο τη σχέση πόλης – λιμανιού.
Έκτον, τη δρομολόγηση των διαδικασιών για να κατακτήσει η Θεσσαλονίκη τη θέση που τις αξίζει στην αγορά της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μετά την παρουσίαση ο κ. Αγγελούδης δήλωσε τα ακόλουθα: «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις. Όλοι στη Θεσσαλονίκη αναγνωρίζουν ότι είναι το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας. Τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια αυτή η δυναμική αναδείχθηκε και ενισχύθηκε, κάτι που αποδεικνύεται από τις επιδόσεις στη διακίνηση και τα οικονομικά. Το μέλλον της ΟΛΘ ΑΕ προοιωνίζεται εξαιρετικά ευοίωνο. Η διοίκηση, οι εργαζόμενοι και οι χρήστες της εταιρίας εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση και προσβλέπουν σε θετικές εξελίξεις».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ