
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακά – υψηλά συνεχίζουν και βρίσκονται τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών καθώς οι Cash Buyers έχουν αναλάβει τα ρίσκα τους και έχουν επιδοθεί για άλλη μία φορά στη λογική της σπέκουλας, όπου όπως και στο παρελθόν, μόνο ο χρόνος θα δείξει αν η λογική αυτή θα αποδειχθεί κερδοφόρα η ζημιογόνα αν και οι εμπλεκόμενοι με το «άθλημα» θεωρούν ότι στο τέλος θα βγουν χαμένοι οι Cash Buyers. Ταυτόχρονα, ενώ ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων βελτιώθηκε συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα, συνεχίζει και παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, καθώς οι πλοιοκτήτες έχοντας μπει στην λογική των Cash Buyers που σπεκουλάρουν, ανεβάζουν τις τιμές που ζητάνε ακόμη περισσότερο από τα υψηλά προσφερόμενα επίπεδα των Cash Buyers.
Στην Ινδία, η σταθεροποίηση της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου σε γενικές γραμμές, συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες, έβγαλε και πάλι τους Cash Buyers στην αγορά με υψηλή διάθεση ρίσκου, γεγονός το οποίο αποδεικνύεται και από την αγορά 3ων Containers της Technomar σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, γεγονός όμως το οποίο δικαιολογείται καθώς το Πακιστάν δεν ασχολείται με Containers και το Μπαγκλαντές δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα επίπεδα τιμών της Ινδίας.
Το Μπαγκλαντές, δειλά-δειλά αρχίζει και βγαίνει και πάλι στην αγορά, αλλά με επίπεδα τιμών που δεν επιτρέπουν να ανταγωνιστεί το Πακιστάν, τη στιγμή μάλιστα που λόγω των έντονων βροχοπτώσεων μετά από τις αργίες του Eid έχει αφήσει τα διαλυτήρια με μεγάλα αποθέματα σιδήρου τα οποία δεν έχουν δρομολογηθεί προς την ενδοχώρα.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και παραμένει η επικρατέστερη αγορά ιδιαίτερα για δεξαμενόπλοια (Gas Free for Man Entry) αλλά τελευταία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για μικρότερα Bulkers και tween/general cargo. Ενδεχομένως τις επόμενες εβδομάδες το Πακιστάν να μειώσει την δραστηριότητα λόγω των αποθεμάτων που έχει χτίσει τους τελευταίους 2 μήνες.
Στην Κίνα, οι τιμές συνεχίζουν να βρίσκονται κάτω από τα $ 300 τον τόνο, καθώς συνεχίζει και ασχολείται αποκλειστικά με τις κρατικές εταιρείες έχοντας σαν αποτέλεσμα ακόμη και το Βιετνάμ, η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες να προσφέρουν σε πιο ανταγωνιστικά επίπεδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 328,884 DWT, εκ των οποίων περίπου το 72% (236,329 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 28% (92,555 DWT)Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ