
Environmentally-friendly innovations are the future of shipping: Becker Marine Systems’ new LNG Hybrid Barge acts like a floating power plant, supplying low-emission energy to cruise ships.
The LNG Hybrid Barge is being eagerly awaited at the Port of Hamburg. On 5th September 2014, the technical launching was celebrated in Komárno, Slovakia. “This is an important day for the shipping industry, because the LNG Hybrid Barge is a big step forward for supplying cruise ships with environmentally-friendly energy,” said Dirk Lehman, Managing Director of Becker Marine Systems.
Starting off from her place of construction, on 12th September 2014 the LNG Hybrid Barge with a length of 76.7 m, a breadth of 11.4 m and draught of approx. 1.7 m will be making the 1,500 km journey up the Danube, Main and Rhine rivers north towards Hamburg. Once there, technical testing and commissioning will be taking place at a shipyard. Following a naming ceremony in mid-October, the LNG Hybrid Barge will for the first time be delivering energy to a cruise ship as part of a joint project with AIDA Cruises.
Thanks to Becker Marine Systems, Hamburg will thus be the first port in Europe to be providing an external, environmentally-friendly and low-emission power supply to cruise ships. Liquefied natural gas (LNG) is a fuel that will enable the heavy fuel oil-powered generators on ships to be switched off during layovers at port. This will prevent the release of toxic emissions. Delivered only two years after the start of the project, the LNG Hybrid Barge is equipped with five generators with an overall output of 7.5 MW (50/60 Hz). These generators will be the first marine classified
LNG Caterpillar engines to be delivered to customers.
On land, an info bus from Hybrid Port Energy GmbH (the operator of the LNG Hybrid Barge and a subsidiary of Becker Marine Systems) will be accompanying the convoy being towed to Hamburg.
The envise advertising agency will be acting as the press representative, providing for further information and arranging on-site visits to the tow convoy (+49-40-300 92 88-0, barge@envise.de).
Starting on 12th September, the barge’s current position on her journey can be viewed online at www.LNG-Hybrid.com.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ