
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα υπήρχε ο κίνδυνος να χαρακτηριστούμε εμπαθής, αλλά στην περίπτωση της Γηραιάς Ηπείρου, με τις «γερασμένες» και αρτησκληριωτικές «οικονομικές» αντιλήψεις ο κίνδυνος αυτός δεν υπάρχει.
Τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις του χαμηλού πληθωρισμού κρούει για μία ακόμη φορά το γνωστό Think Tank των Βρυξελλών Bruegel.
Αναφερόμενο στην αδύναμη ανάπτυξη, η οποία αποδίδεται στην ανίσχυρη εγχώρια ζήτηση, το ινστιτούτο εκτιμά πως η λύση δεν έγκειται στην επίταση των πληθωριστικών πιέσεων. Αυτό που πραγματικά απαιτείται είναι ένα στοχευμένο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης και μία σημαντική αύξηση των δημοσίων επενδύσεων.
Την ίδια στιγμή, στην πρόσφατη συνάντηση που είχαν οι νομπελίστες καθηγητές Οικονομίας στο Λιντάου της Γερμανίας, παρά τις διαφωνίες τους στα μεγάλα οικονομικά θέματα, συμφώνησαν όλοι σε ένα και αυτό δεν είναι άλλο από την κριτική που ασκούν στη Γερμανίδα Καγκελάριο σχετικά με την ακολουθούμενη πολιτική.
Οι νομπελίστες βάλλουν ενάντια της πολιτικής λιτότητας που έχει επιβάλει η Merkel στην Ευρώπη, τονίζοντας ότι δεν έχει αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης και ότι η εσφαλμένη πολιτική της οδηγεί την Ευρώπη σε βαθιά ύφεση και η μη αναθεώρηση των απόψεων της θέτει σε κίνδυνο το Ευρώ.
Επίσης, τόνισαν πως η δραματικά υψηλή ανεργία απειλεί να τινάξει στον αέρα το κοινό νόμισμα και πως η Merkel δέχεται εσφαλμένες συμβουλές καθώς πλαισιώνεται από λάθος οικονομικούς συμβούλους.
Ο δείκτης Οικονομικού Κλίματος (ESI) στην Ευρωζώνη υποχώρησε τον Αύγουστο και διαμορφώθηκε στις 100,6 μονάδες ενώ μείωση παρουσίασε και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο -10 από –8,4.
Στο λιανικό εμπόριο ο δείκτης διολίσθησε στο -4,6 από -2,3 ενώ στον κατασκευαστικό κλάδο υποχώρησε στο -28,4 από -28,2.
Παράλληλα, τον Ιούλιο τα δάνεια προς τον ιδιωτικό τομέα μειώθηκαν κατά 1,6%, μεγαλύτερη των προβλέψεων και ύστερα από μείωση 1,8% τον Ιούνιο.
Στη Γερμανία, πτώση για 4ο συνεχόμενο μήνα κατέγραψε ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης IFO τον Αύγουστο, στις 106,3 μονάδες από 108 τον Ιούλιο και οι πωλήσεις λιανικής τον Ιούλιο εμφάνισαν την μεγαλύτερη μηνιαία πτώση, 1,4%, από τον Ιανουάριο του 2012, σημάδια ότι και η Γερμανική οικονομία αρχίζει και νοιώθει την κρίση.
Στις ΗΠΑ, η ανάπτυξη του 2ου τριμήνου ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών αφού έτρεξε με 4,2% γεγονός που οφείλεται στην αύξηση των επιχειρηματικών δαπανών σε νέες υποδομές, ακίνητα και μηχανολογικό εξοπλισμό.
Την ίδια στιγμή οι επιχειρήσεις εμφάνισαν υψηλότερα κέρδη το 2ο τρίμηνο στα $ 1,840 τρισ., αύξηση 6% από το 1ο τρίμηνο, τερματίζοντας δύο διαδοχικά 3μηνα υποχώρησης των κερδών.
Στην Κίνα, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, ο δείκτης PMI υποχώρησε στις 51,1 μονάδες, για πρώτη φορά εδώ και 7 μήνες, από τις 51,7 μονάδες τον Ιούλιο, πιέζοντας την κυβέρνηση να αυξήσει τα μέτρα στήριξης ώστε να πετύχει τον στόχο του 7,5%.
Στον αντίποδα, σύμφωνα με στοιχεία του Economist, το 2021 η οικονομία της Κίνας θα υπερβεί αυτή των ΗΠΑ, με το Πεκίνο να αναλαμβάνει θέση ηγέτη στη διεθνή οικονομική σκακιέρα, λόγω της αλματώδους διαφοράς στο ρυθμό επέκτασης των δύο οικονομιών.
Βάσει των εκτιμήσεων, η μέση ανάπτυξη των ΗΠΑ έως το 2030 θα διαμορφωθεί στο 2,25% και ο πληθωρισμός στο 1,8% ενώ της Κίνας η μέση ανάπτυξη θα κυμαίνεται στο 7% και ο πληθωρισμός στο 3%!
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ