Η αρνητική ψυχολογία που δημιούργησε η πορεία της αγοράς επηρέασε και τη...

Η αρνητική ψυχολογία που δημιούργησε η πορεία της αγοράς επηρέασε και τη συμπεριφορά των πλοιοκτητών

20
Η αρνητική ψυχολογία που δημιούργησε η πορεία της αγοράς επηρέασε και τη συμπεριφορά των πλοιοκτητών

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com., S.A.

Την Παρασκευή 25 Ιουλίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 739 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,193 μονάδες με $ 9,473 την ημέρα, BPI στις 606 μονάδες στα $ 4,831 την ημέρα, BSI στις 679 μονάδες στα $ 7,097 την ημέρα και BHSI στις 357 μονάδες, στα $ 5,383 την ημέρα.

Λίγο πριν τον Αύγουστο, όπου συνήθως η αγορά κινείται σε πτωτικά επίπεδα, ο BDI έχει δείξει σημάδια σταθεροποίησης με οριακές τάσεις ανόδου, καθώς μόλις έφτασε πολύ κοντά στο να σπάσει και το ψυχολογικό φράγμα των 600 μονάδων, άρχισε να κινείται και ανοδικά κυρίως με τις οριακές αυξήσεις των επιμέρους δεικτών των Panamax και των Supramax.

Στην πραγματικότητα βέβαια από πλευράς καθαρά ημερησίων εσόδων, η θετική αυτή συμπεριφορά του δείκτη λίγα ουσιαστικά έχει να προσφέρει αλλά από την άλλη δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπόψη και τα σημεία αντοχής που παρουσιάζει σε μια περίοδο που ιστορικά είναι πτωτική, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει το πώς θα κινηθεί κατά τη διάρκεια του Αυγούστου και αν θα καταφέρει να κρατηθεί στα σημερινά επίπεδα.

Η αρνητική ψυχολογία που δημιούργησε η πορεία της αγοράς το 1ο εξάμηνο επηρέασε αντίστοιχα και την συμπεριφορά των πλοιοκτητών στις αγορές πλοίων.  Παρά το γεγονός ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων τους τελευταίους 2 μήνες έχουν εισέλθει σε διορθωτική πορεία, λόγω και της πτωτικής πορείας της αγοράς, το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων αρχίζει και φθίνει, αναμένοντας να δούνε πως θα κινηθεί η αγορά μετά το τέλος του καλοκαιριού.  Σύμφωνα με την τελευταία εκτίμηση του Baltic Exchange, η τιμή ενός 5 χρόνων μεταχειρισμένου Cape στα τέλη Απριλίου ήτανε στα $ 50 εκ., ενώ σήμερα είναι περίπου στα $ 47,2 εκ.

Αντίστοιχα τα Panamax στα τέλη Απριλίου ήτανε στα $ 27,5 εκ., έναντι $ 25 εκ. σήμερα, τα Supramax στα $ 26,5 εκ. ενώ σήμερα στα $ 25 εκ.  Το χαρακτηριστικό βέβαια της αγοράς είναι ότι η ταχύτητα προσαρμογής των τιμών των πλοίων όταν η αγορά είναι σε πτωτική πορεία είναι μικρότερη, δηλαδή χρειάζεται μεγαλύτερο διάστημα να πέσουν οι τιμές όταν η αγορά πέφτει συγκριτικά με την υψηλότερη ταχύτητα που προσαρμόζονται ανοδικά οι τιμές των πλοίων όταν και η αγορά έχει ανοδική πορεία.

Αυτό σημαίνει ότι αν οι προβλέψεις για βελτίωση της αγοράς το τελευταίο τετράμηνο του χρόνου και μετά, όπως όλοι εικάζουν, επαληθευθούν, τότε σε σύντομο χρονικό διάστημα θα δούμε και τις τιμές των πλοίων πολύ γρήγορα να προσαρμόζονται ανοδικά.

Θα επιμείνουμε για άλλη μία φορά στο θέμα της Ινδονησίας και στην απαγόρευση των εξαγωγών σε Bauxite και Nickel η την υπερβολική αύξηση της φορολογίας άλλων μεταλλευμάτων  που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την ναυλαγορά καθώς μόνο η Κίνα το 2013 εισήγαγε 143 εκ. τόνους Bauxite και Nickel, νούμερο που αντιστοιχεί στο 90% του Παγκοσμίου Εμπορίου σε αυτά τα μεταλλεύματα.

Κατά τη διάρκεια του 2013 η Κίνα, αναμένοντας την απαγόρευση των εξαγωγών που επρόκειτο να επιβάλλει η Ινδονησία, αύξησε τις εισαγωγές της ώστε να χτίσει ικανοποιητικά αποθέματα.

Με την υποβολή της απαγόρευσης από τον Ιανουάριο του 2014 οι εισαγωγές Nickel της Κίνας από την Ινδονησία μειώθηκαν πάνω από 60% μηνιαίως και η Κίνα στράφηκε προς τις Φιλιππίνες αυξάνοντας τις εισαγωγές της κατά 60% από 2,5 εκ, τόνους μηνιαίως σε 4 εκ. τόνους.

Αντίστοιχα για τις εισαγωγές Bauxite η Κίνα στράφηκε στην Αυστραλία, στην Ινδία, στην Γουινέα και στην Δημοκρατία του Άγιου Δομίνικου, όπου τον Μάιο οι εισαγωγές από αυτές τις χώρες κάλυψαν το 90% των αναγκών της Κίνας συγκριτικά με 36% το Μάιο του 2013.

Συνολικά όμως το σύνολο των Κινεζικών εισαγωγών λόγω των υψηλών αποθεμάτων είναι μειωμένο συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια, έχοντας έτσι επηρεάσει αρνητικά τα έσοδα των Panamax και των Handymax, κατάσταση η οποία όμως αναμένεται να αντιστραφεί καθώς η Ινδονησία δεν φαίνεται ότι θα άρει την απαγόρευση και όταν τα αποθέματα της Κίνας αρχίσουν και μειώνονται θα αναγκαστεί να εισάγει από μακρινότερους προορισμούς επηρεάζοντας θετικά τα έσοδα των ανωτέρω πλοίων.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘VOGE WEST’ 70.728 DWT (1995 – I.V.I Ishibras) αγοράστηκε στα υψηλά $ 5 εκ. και το ‘CSK UNITY’ 68.371 DWT (1995 – Sasebo H.I) αγοράστηκε επίσης στα υψηλά $ 5 εκ.

✏  Στα Supramax, το ‘SANKO MINERAL’ 50.757 DWT (2008 – Oshima S.B), M-Type – 8 ho/ha, Boxed Bulker, πουλήθηκε σε δημοπρασία στα $ 17,2 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘ATLANTIC ARROW’ 28.563 DWT (2005 – Shin Kochi Jyuko) αγοράστηκε από την British Bulkers στα $ 12,25 εκ.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.

✏  Στα VLCCs, το ‘FRONT COMANCHE’ το ‘FRONT COMMERCE’ 300.194 DWT (1999 – Kawasaki) και το ‘FRONT OPALA’ 302.193 DWT (1999 – Kawasaki) πουλήθηκαν και τα 3 στη Sinokor στα $ 23 – $25 εκ. το κάθε ένα.

✏  Στα Chemicals, το ‘SOUTHERN ROYAL’ 12.013 DWT (1999 – Asakawa) αγοράστηκε από Κορεάτες περίπου στα $ 9 εκ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.