
Leading classification society ClassNK (Chairman and President: Noboru Ueda) held LNG-Fuelled Vessel Technologies seminars in Shanghai and Singapore on 22 July and 24 July 2014 respectively.
With the industry looking to adopt cleaner fuels to meet new environmental regulations as well as future economic growth, the demand for LNG as a fuel is rapidly increasing. ClassNK organized these seminars to provide the industry with the latest technical information on the use of LNG as a fuel and related technology.
In addition to ClassNK’s own LNG experts, specialists from the various sectors of the Japanese maritime industry including shipbuilders, shipowners, and marine equipment manufacturers presented on a range of LNG related topics at the seminars. About 160 industry members attended the event in Shanghai, and about 180 in Singapore, where Taira Narisawa, Regional Manager of China, and Toshio Kurashiki, Regional Manager of South Asia and Oceania gave the opening remarks on behalf of ClassNK at each respective event.
Among the foremost experts at the seminars, Professor Koji Takasaki, Graduate School of Engineering Sciences, Kyushu University gave a presentation titled “Development of Natural Gas Fuelled Ships in the World”, followed by a presentation from NYK LINE’s General Manager of Fuel Group Yukio Matsukata on “NYK’s Challenges on LNG Fuel Project”.
The seminar also explored viable options for the use of LNG as a fuel with Tetsuji Yamada, Daihatsu Diesel MFG. Co. Ltd presenting on the “Development of 4-Stroke Marine Dual Fuel Engine”, and Kei Tanaka from the Cooperative Association of Japan Shipbuilders outlining a “Study of Small Scale LNG Carrier/Bunkering Ship with DF Engine”. Takashi Unseki, Chief Engineer, Mitsubishi Heavy Industries explored various LNG usage options in his presentation “Environmentally Friendly & Superior Solution with LNG as Fuel”.Koichi Nishifuji, Manager of ClassNK’s Natural Resource and Energy Department ended the seminar with a talk about the society’s ongoing activities relating to LNG-fuelled vessels.
This seminar was supported by Japanese maritime media company Kaiji Press Co., Ltd in Shanghai and Maritime and Port Authority of Singapore (MPA) in Singapore.
The presentation materials are available from the web site below.
http://classnk-rd.com/LNG-Fuelled_Vessel_Technologies_Seminar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ