
Για τα διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Κρήτης στο Λιβυκό Πέλαγος, πλέει σήμερα το αμερικανικό πλοίο Cape Ray, όπου μέσα σε διάστημα 60 ημερών θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει την εξουδετέρωση των χημικών της Συρίας, με τη μέθοδο της υδρόλυσης. Η μεταφόρτωση του άκρως επικίνδυνου φορτίου, (των κοντέινερς με τις χημικές ουσίες της Συρίας), ολοκληρώθηκε τη νύχτα στο λιμάνι Gioia Tauro στη Καλαβρία της Ιταλίας.
Εν τω μεταξύ η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της, ασχολήθηκε και εξέτασε το από 30-6-2014 έγγραφο του Ανοικτού Συντονιστικού Χανίων ενάντια στα χημικά της Συρίας.
Σύμφωνα με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία υποστηρίζει ότι «με όλο το υποστηρικτικό υλικό, που μας στάλθηκε και τις ειδικές μελέτες του Πολυτεχνείου Κρήτης και λοιπές αναφορές, που το συνοδεύουν και ομόφωνα αποφάσισε να στηρίξει τις προσπάθειες του Συντονιστικού και να ενώσει την φωνή και την δύναμη της ΠΝΟ για να αποφευχθεί η «καταστροφή» ή καλύτερα ο καταποντισμός των χημικών όπλων της Συρίας στις ελληνικές θάλασσες και στη Μεσόγειο γενικότερα.
Η Π.Ν.Ο, η οποία και εκπροσωπεί όλους τους Έλληνες ναυτεργάτες, και η οποία και είναι και ιδρυτικό μέλος της Helmepa, καταγγέλει και καταδικάζει τέτοιες ενέργειες από όπου και αν προέρχονται και σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ να μετατραπούν οι Έλληνες Πολίτες σε νέα πειραματόζωα και οι θάλασσες μας να μετατραπούν σε χωματερές Χημικών Όπλων με πραγματικά άγνωστες αλλά βέβαιες καταστροφικές και μακρόχρονες συνέπειες για όλους μας και για το παρόν και για το μέλλον.
Τέλος η Ομοσπονδίας μας καλεί την Ελληνική Πολιτεία, όπως αυτή εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό της Χώρας και από την Κυβέρνηση γενικότερα, να μην αποδεχθούν και να παρεμποδίσουν, έστω και τώρα την 12ην στιγμή, την επιχειρούμενη καταστροφή των χημικών όπλων της Συρίας στις ελληνικές θάλασσες και στην κλειστή Μεσόγειο, γιατί ακριβώς όλοι γνωρίζουν ότι μια τέτοια επιχείρηση και εκτέλεση είναι μια ιδιαίτερη εγκληματική ενέργεια τόσο σε βάρος των Ελλήνων πολιτών όσο και ολόκληρης της Ευρώπης».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ