
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 06 Ιουνίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 989 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,793 μονάδες με $ 14,480 την ημέρα, BPI στις 727 μονάδες στα $ 5,838 την ημέρα, BSI στις 802 μονάδες στα $ 8,389 την ημέρα και BHSI στις 481 μονάδες στα $ 7,135 την ημέρα.
Την ίδια ημερομηνία το 2013, ο δείκτης βρισκότανε στις 806 μονάδες, δηλαδή 183 μονάδες χαμηλότερα από τα σημερινά επίπεδα, αλλά σε επίπεδα επιμέρους δεικτών μόνο ο δείκτης των Capes BCI είναι σήμερα σε υψηλότερα επίπεδα.
Συγκεκριμένα, ακριβώς πριν ένα χρόνο ο BCI είχε κλείσει χαμηλότερα κατά 449 μονάδες, στις 1,344 ο BPI είχε κλείσει υψηλότερα κατά 37 μονάδες, στις 764 ο BSI υψηλότερα κατά 83 μονάδες, στις 885 και ο BHSI υψηλότερα κατά 40 μονάδες, στις 521.
Το ενδιαφέρον όμως στοιχείο στην πορεία του BDI το 2013 είναι ότι μετά την 6η Ιουνίου όπου είχε κλείσει στις 806 μονάδες, άρχισε να εμφανίζει ανοδικές τάσεις ξεπερνώντας τις 1,000 μονάδες για όλο το διάστημα του Ιουλίου και του Αυγούστου – παρά το γεγονός ότι τον Αύγουστο η αγορά συνήθως έχει τάσεις πτωτικής διόρθωσης – για να ξεκινήσει ένα ανοδικό ράλι από τις αρχές Σεπτεμβρίου, όπου ο δείκτης σε αρκετές περιπτώσεις κινήθηκε πάνω από τα επίπεδα των 2,000 μονάδων και μάλιστα προς το τέλος του Δεκεμβρίου του 2013 έφτασε και κοντά στις 2,500 μονάδες.
Σύμφωνα με μία άτυπη «έρευνα» βασιζόμενη σε συζητήσεις με στελέχη εταιρειών από όλους τους κλάδους της ναυτιλίας κατά τη διάρκεια των Ποσειδωνίων, τα οποία για άλλη μία φορά στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία, η γενικότερη πεποίθηση είναι πως η αγορά το 2ο εξάμηνο του 2014 θα δείξει σημάδια βελτίωσης λόγω της σταθεροποίησης – βελτίωσης που παρουσιάζει η Παγκόσμια οικονομία, τη μείωση των παραδόσεων των πλοίων συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του χρόνου, την καλή πορεία του τομέα των διαλύσεων, αν και κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα από τα επίπεδα ρεκόρ του 2013, αλλά και την εποχικότητα – κυκλικότητα όπου όπως προαναφέραμε το 2ο εξάμηνο κάθε χρόνου παρουσιάζει αυξημένη δυναμική συγκριτικά με το 1ο.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για τις εξαγωγές των Grains από την Ουκρανία και την Ρωσία, καθώς παρά την ένταση που επικρατεί, οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι οι εξαγωγές όχι μόνο δεν θα επηρεαστούν αλλά θα παρουσιάσουν και αύξηση λόγω της ιδιαίτερα καλής παραγωγικής περιόδου η οποία συμπίεσε τις τιμές. Η πτώση αυτή των τιμών σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των εισαγωγών από τις χώρες της Ασίας αντικαθιστώντας έτσι τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ και την Ινδία όπου παραδοσιακά είναι οι κυρίαρχοι στην αγορά.
Συγκεκριμένα, ο ένας τόνος Grains από την Ουκρανία η την Ρωσία (C&F) για την Ινδονησία κοστίζει $ 290 – $ 295 όταν η ίδια ποιότητα Grains από τις ΗΠΑ η την Αυστραλία κοστίζει $ 310 – $ 320 και από την Ινδία $ 305 ο τόνος. Παράλληλα, σύμφωνα με αγοραστές και αναλυτές, η ένταση που επικρατεί στην περιοχή όχι μόνο δεν επηρεάζει τις εξαγωγές, αλλά βοηθάει στο να γίνονται ακόμη με πιο γρήγορους ρυθμούς υπό το φόβο αύξησης της έντασης στο μέλλον.
Την ίδια στιγμή με την εκλογή του νέου Πρωθυπουργού στην Ινδία του Narenda Modi, οι Κινέζοι εισαγωγείς Iron Ore αναμένουν να δουν αν θα υπάρξει μεταβολή στην πολιτική της Ινδίας, όπου από τον Δεκέμβριο του 2011 έχει υποβάλει 30% εξαγωγικό φόρο το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα οι εξαγωγές της Ινδίας από 100 εκ. τόνους να πέσουν στους 14 εκ. τόνους το 2013.
Σύμφωνα με τοπικούς παράγοντες στην καλύτερη περίπτωση οι εξαγωγές προς την Κίνα δεν θα ξεπεράσουν τους 30 εκ. τόνους καθώς το Iron Ore είναι Εθνικό προϊόν και θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη εντός της Ινδίας. Να σημειώσουμε πως η Ινδία ήταν ο 3ος μεγαλύτερος προμηθευτής της Κίνας σε Iron Ore.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Supramax, το ‘FATHER NEPTUNE’ 55.700 DWT (2009 – Mitsui S.B) πουλήθηκε περίπου στα $ 25,5 εκ.
✏ Στα Handysizes, το ‘BULK PROVIDENCE’ 30.193.700 DWT (2007 – Hindustan) αγοράστηκε από την Load Line Marine S.A στα $ 15,6 εκ.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Suezmax, τα ‘ENERGY SKIER’ και το ‘ENERGY SPRINTER’ 159,089 DWT (2005 – Hyundai H.I) αγοράστηκαν από την Nordic American Tankers στα $ 36,5 εκ. το κάθε ένα.
✏ Στα Chemicals, το ‘Malpensa’ 17,527 DWT (2009 – Samho Tongyoung) αγοράστηκε από την Norbulk Shipping στα $ 13.7 εκ., το ‘MARILENA’ 12.948 DWT (2009 – STX) πουλήθηκε στα $ 13 εκ. και τα ‘ROYAL AQUA’, ‘ROYAL CRYSTAL’ και ‘ROYAL EMERALD’ 13,019 DWT (2008/2007/ 2006 – 21c S.B) πουλήθηκαν enbloc στα $ 39 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ