
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ενώ οι προσφερόμενες τιμές από τους Cash Buyers συνεχίζουν να βρίσκονται σε αρκετά ενδιαφέροντα επίπεδα, ο όγκος των διαλύσεων δεν ανταποκρίνεται σε αυτές, το οποίο οφείλεται στην έλλειψη τονάζ αφού η ζήτηση παραμένει σταθερή.
Ενδεχομένως με τη ναυλαγορά να βρίσκεται σε διορθωτική πορεία, δεν αποκλείεται λίαν συντόμως να δούμε και την προσφορά των πλοίων να αρχίσει να αυξάνεται το αμέσως επόμενο διάστημα.
Η παρούσα κατάσταση αυτή τη φορά βοηθάει τους Cash Buyers να πουλήσουν τα πλοία τα οποία είχαν αγοράσει σε τιμές σπέκουλας καθώς λόγω μη αλλαγής των θεμελιωδών μεγεθών – νόμισμα και τιμές σιδήρου- υπάρχει ζήτηση από τους End Buyers.
Στην Ινδία, η θετική πορεία της ρουπίας στις 59 με 60 προς το δολάριο, δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για αγορές, αλλά όπως προαναφέραμε η έλλειψη πλοίων δεν βοηθάει προς αυτή την κατεύθυνση.
Ενδεχομένως το επόμενο διάστημα να υπάρξει και διόρθωση των τιμών, το οποίο θα εξαρτηθεί από το αποτέλεσμα των εκλογών του Μαΐου, αλλά ανεξαρτήτου του αποτελέσματος το σίγουρο είναι πως την περίοδο προς τα τέλη Μαΐου με Ιούνιο η αγορά θα εισέλθει σε «παύση» καθώς θα ξεκινήσει η περίοδος των μουσώνων.
Το Μπαγκλαντές, σιγά-σιγά αρχίζει και επιστρέφει στην αγορά ύστερα από ένα διάστημα περίπου ενός μήνα που απείχε λόγω πληρότητας των διαλυτηρίων του αλλά και των μη ανταγωνιστικών τιμών, αλλά θα χρειαστεί περαιτέρω βελτίωση των τιμών ιδιαίτερα μετά και την δυναμική επιστροφή του Πακιστάν.
Το Πακιστάν, για δεύτερη εβδομάδα συνεχίζει την δυναμική του παρουσία στην αγορά ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ και σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και για Containers, καθώς η ρουπία και οι τιμές του σιδήρου έχουν σταθεροποιηθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα αλλά και γιατί οι End Buyers θέλουν να χτίσουν απόθεμα πριν την έναρξη των μουσώνων και την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού τον Ιούνιο.
Η Κίνα, συνεχίζει να μην προκαλεί το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, με μόνη εξαίρεση αυτή των κρατικών εταιρειών της, και σε αρκετές περιπτώσεις μη κρατικές Κινεζικές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να δρομολογήσουν τα πλοία τους προς τις ανταγωνίστριες αγορές.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 775,463 DWT εκ των οποίων περίπου το 28% (217,687 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 38% (297,372 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 34% (260,404 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 435 – $ 465 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 425 – $ 455 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 310 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ