Συνεχίζει την πτωτική του πορεία ο BDI

Συνεχίζει την πτωτική του πορεία ο BDI

9
Συνεχίζει την πτωτική του πορεία ο BDI

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Την Παρασκευή 04 Απριλίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,205 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 2,306 μονάδες με $ 16,451

την ημέρα, BPI 822 μονάδες στα  $ 6,631 την ημέρα, BSI 1,003 μονάδες στα $ 10,942 την ημέρα και BHSI 598 μονάδες στα $ 8,909 την ημέρα.

Ο δείκτης συνέχισε για όγδοη συνεχόμενη ημέρα την πτωτική του πορεία, χάνοντας σε αυτό το διάστημα 367 μονάδες επηρεάζοντας αντίστοιχα όλους τους επιμέρους δείκτες και αν αναλογιστούμε ότι την επόμενη εβδομάδα η αγορά θα είναι υποτονική λόγω του Πάσχα, όπου φέτος το Χριστιανικό με το Καθολικό συμπίπτει, δεν αναμένουμε την αγορά να επιδείξει ιδιαίτερη δυναμική.

Παρά την πτωτική πορεία του δείκτη, ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων των πλοίων παραμένει πάνω από το OPEX Break Even Point με μόνη εξαίρεση τα Panamax τα οποία εδώ και μία εβδομάδα περίπου δεν καλύπτουν τα OPEX τους.

Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία η πτωτική πορεία των Panamax οφείλεται στη υπέρ-προσφορά πλοίων στον Ατλαντικό, καθώς και λόγω καθυστερήσεων η ακυρώσεων εξαγωγών Grains από South America προς Κίνα.

Γενικότερα, η πτώση του δείκτη οφείλεται μερικώς στο πλεονασματικό τονάζ στην αγορά λόγω της μείωσης των εισαγωγών Iron Ore από την Κίνα αλλά και στην μεγαλύτερη μείωση της ζήτησης από ότι αναμενότανε για Soybeans επίσης από την Κίνα.

Εικάζεται μάλιστα ότι η Κίνα πιθανώς να προβεί σε ακυρώσεις φορτίων Grains από την Βραζιλία το οποίο θα έχει σαν αποτέλεσμα την περεταίρω μείωση των ημερησίων εσόδων.

Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο πως το US Department of Agriculture (USDA) ανακοίνωσε πτώση των τιμών μεταφοράς ανά τόνο από US Gulf προς Ιαπωνία επισημαίνοντας πως η τιμή των $ 51,50 ανά τόνο την προηγούμενη εβδομάδα είναι μειωμένη κατά 11% από την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου.

Παρά την διορθωτική πορεία του δείκτη, τα θεμελιώδη μεγέθη σε συνδυασμό και με την κυκλικότητα του κλάδου, συνεχίζουν να συνηγορούν για βελτίωση της αγοράς κατά τη διάρκεια του χρόνου.  Να υπενθυμίσουμε πως ο δείκτης τείνει να έχει χαμηλή πορεία το 1ο τρίμηνο κάθε χρόνου ενώ οι πιο «δυνατοί» μήνες είναι οι τελευταίοι μήνες του χρόνου.

Αξίζει να αναφέρουμε πως πορεία του BDI το πρώτο τρίμηνο του 2014 είναι αρκετά καλύτερη από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013, καθώς η χαμηλότερη και υψηλότερη τιμή του για φέτος ήτανε στις 1,085 και 2,113 μονάδες ενώ την ίδια περίοδο πέρυσι ήτανε στις 698 και 935 μονάδες αντίστοιχα.

Οφθαλμοφανής απόδειξη ότι τα καλύτερα είναι μπροστά μας είναι ότι η αγοραστική διάθεση για μεταχειρισμένα πλοία συνεχίζεται, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των πλοίων αλλά και την μείωση των πλοίων προς διάλυση με εξαίρεση αυτή των Containers.

Ο μέσος όρος τιμών των πλοίων 10ετίας του 1ου τριμήνου του 2014 συγκριτικά με τον μέσο όρο τιμών του τελευταίου τριμήνου του 2013 έχει παρουσιάσει αύξηση κατά 15% για τα Capes, 20% για τα Panamax, 18% για τα Supramax και 7% για τα Handysize, το οποίο έρχεται να επιβεβαιώσει την αυξανόμενη αγοραστική διάθεση όπου με τη σειρά του επιβεβαιώνει, όπως προαναφέραμε,  τη γενικότερη πεποίθηση για βελτίωση της αγοράς.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes, το ‘SHAGANGFIRST’ 181,447 DWT (2010 – Koyo Dock) πουλήθηκε στα $ 54.5 εκ., το ‘LIAN FU STAR’ 172.091 DWT (1997 – NKK) πουλήθηκε στα $ 18,5 εκ., το ‘PACIFIC ENTERPRISE’ 149,363 DWT (1996 – Dalian New Yard) και το ‘PACIFIC CHALLENGER’ 149.210 DWT (1995 – Dalian New Yard) αγοράστηκαν από την N.G Moundreas στα $ 13 εκ. περίπου το κάθε ένα.

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Aframax, το ‘FORWARD VENTURE’ 115,567 DWT (2006 – Sasebo H.I.) πουλήθηκε στα     $ 31 εκ.

✏  Στα Products (Clean), το ‘HELLAS CONSTELLATION’ 46.168 DWT (2000 – Hyundai) πουλήθηκε στα $ 12 εκ. και το ‘SALAMIS’ 35.437 DWT (1999 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 10,7 εκ.

✏  Στα Chemicals, το ‘ICDAS-09’ 19.983 DWT (2010 – Icdas S.Y) και το ‘ICDAS-11’ 19.983 DWT (2011 – Icdas S.Y)  πουλήθηκαν στα $ 19 εκ. το κάθε ένα και το ‘AYSE-S’ 5.608 DWT (1999 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 13,5 εκ. περίπου.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.