
Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com./ S.A.
Ο ενθουσιασμός της προηγούμενης εβδομάδας δεν κράτησε πολύ, αφού την εβδομάδα που μας πέρασε οι τιμές στις κυριότερες αγορές, Ινδία και Μπαγκλαντές, δέχθηκαν πιέσεις και μειώθηκαν περίπου κατά $ 10 τον τόνο.
Αυτό βέβαια απέφερε τα συνήθη αρνητικά αποτελέσματα για τους σπεκουλαδόρους Cash Buyers που είδαν σε λίγες ημέρες τα κέρδη τους να μειώνονται αλλά και τα ενδεχόμενα προβλήματα για τους πλοιοκτήτες οι οποίοι είχαν έρθει σε συμφωνία με όχι και τόσο φερέγγυους Cash Buyers.
Η Ινδία, ύστερα από μία ανοδική πορεία την προηγούμενη εβδομάδα, ήρθε αντιμέτωπη με πτωτικές τάσεις στις τιμές του σιδήρου κατά $ 10 περίπου τον τόνο ενώ παράλληλα η ρουπία παρουσίασε πτωτικές τάσεις και έφτασε σχεδόν τις 63 ρουπίες προς το δολάριο, οδηγώντας έτσι τους End Buyers να τηρήσουν στάση αναμονής ώστε να δούνε τις τάσεις της αγοράς στο επόμενο διάστημα.
Το Πακιστάν, ενώ δεν αντιμετώπισε νομισματικές διακυμάνσεις αλλά ούτε πτωτικές τάσεις στις τιμές του σιδήρου, δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί την Ινδία και το Μπαγκλαντές λόγω των χαμηλότερων τιμών που προσφέρει, ακόμη και για τα δεξαμενόπλοια στην αγορά όπου έχει το πλεονέκτημα του Gas Free for Man Entry. Εικάζεται πως αν η προσφορά των πλοίων μειωθεί, τότε το Πακιστάν θα αρχίσει να αντιμετωπίζει σοβαρότερα προβλήματα.
Το Μπαγκλαντές, όπως και η Ινδία, ήρθε αντιμέτωπο με την μείωση των τιμών του σιδήρου κατά $ 10 τον τόνο, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι End Buyers να αρχίσουν να αποσύρουν τις προσφορές τους και να τηρούν στάση αναμονής για το πώς θα κινηθεί η αγορά το άμεσα επόμενο διάστημα.
Στη Κίνα, επικρατεί ακόμη η ίδια κατάσταση, λόγω των κρατικών επιδοτήσεων για πλοία με Κινεζική σημαία, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι τιμές να παραμένουν πιεσμένες και να μην μπορούν να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες αγορές ενώ παράλληλα οι εορταστικές εκδηλώσεις για το Νέο Έτος θα «παγώσουν» την αγορά για μία εβδομάδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 568,061 DWT, εκ των οποίων περίπου το 82% (466,788 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια και το 18% (101,273 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ