
Του Γιώργου Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com./ S.A.
Ο ενθουσιασμός της προηγούμενης εβδομάδας δεν κράτησε πολύ, αφού την εβδομάδα που μας πέρασε οι τιμές στις κυριότερες αγορές, Ινδία και Μπαγκλαντές, δέχθηκαν πιέσεις και μειώθηκαν περίπου κατά $ 10 τον τόνο.
Αυτό βέβαια απέφερε τα συνήθη αρνητικά αποτελέσματα για τους σπεκουλαδόρους Cash Buyers που είδαν σε λίγες ημέρες τα κέρδη τους να μειώνονται αλλά και τα ενδεχόμενα προβλήματα για τους πλοιοκτήτες οι οποίοι είχαν έρθει σε συμφωνία με όχι και τόσο φερέγγυους Cash Buyers.
Η Ινδία, ύστερα από μία ανοδική πορεία την προηγούμενη εβδομάδα, ήρθε αντιμέτωπη με πτωτικές τάσεις στις τιμές του σιδήρου κατά $ 10 περίπου τον τόνο ενώ παράλληλα η ρουπία παρουσίασε πτωτικές τάσεις και έφτασε σχεδόν τις 63 ρουπίες προς το δολάριο, οδηγώντας έτσι τους End Buyers να τηρήσουν στάση αναμονής ώστε να δούνε τις τάσεις της αγοράς στο επόμενο διάστημα.
Το Πακιστάν, ενώ δεν αντιμετώπισε νομισματικές διακυμάνσεις αλλά ούτε πτωτικές τάσεις στις τιμές του σιδήρου, δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί την Ινδία και το Μπαγκλαντές λόγω των χαμηλότερων τιμών που προσφέρει, ακόμη και για τα δεξαμενόπλοια στην αγορά όπου έχει το πλεονέκτημα του Gas Free for Man Entry. Εικάζεται πως αν η προσφορά των πλοίων μειωθεί, τότε το Πακιστάν θα αρχίσει να αντιμετωπίζει σοβαρότερα προβλήματα.
Το Μπαγκλαντές, όπως και η Ινδία, ήρθε αντιμέτωπο με την μείωση των τιμών του σιδήρου κατά $ 10 τον τόνο, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι End Buyers να αρχίσουν να αποσύρουν τις προσφορές τους και να τηρούν στάση αναμονής για το πώς θα κινηθεί η αγορά το άμεσα επόμενο διάστημα.
Στη Κίνα, επικρατεί ακόμη η ίδια κατάσταση, λόγω των κρατικών επιδοτήσεων για πλοία με Κινεζική σημαία, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι τιμές να παραμένουν πιεσμένες και να μην μπορούν να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες αγορές ενώ παράλληλα οι εορταστικές εκδηλώσεις για το Νέο Έτος θα «παγώσουν» την αγορά για μία εβδομάδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε στους 568,061 DWT, εκ των οποίων περίπου το 82% (466,788 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια και το 18% (101,273 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 420 – $ 450 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 410 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 415 – $ 445 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 340 – $ 350 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ