
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Το κύριο χαρακτηριστικό της προηγούμενης εβδομάδας ήτανε η έντονη νευρικότητα που επικράτησε στην αγορά όπου είχε και σαν αποτέλεσμα τον ιδιαίτερα χαμηλό όγκο των διαλύσεων.
Βέβαια το γεγονός της ανόδου της ναυλαγοράς και της αύξησης των εσόδων των πλοίων το τελευταίο διάστημα λειτουργεί αποτρεπτικά στον τομέα των διαλύσεων και το τελευταίο διάστημα αυτό είναι μία πραγματικότητα.
Εκτιμάται πως ο συνολικός όγκος των διαλύσεων για το 2013 θα είναι μειωμένος κατά 1/3 από το ιστορικό ρεκόρ των 66 εκατομμυρίων τόνων του προηγούμενου χρόνου αλλά φτάνοντας το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ του 1985.
Η Ινδία, την προηγούμενη εβδομάδα αντιμετώπισε και πάλι μεταβλητότητα τόσο στην νομισματική ισοτιμία όσο και στις εγχώριες τιμές του σιδήρου με αποτέλεσμα οι αγοραστές, End Buyers, να επιλέξουν να μην δραστηριοποιηθούν, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από την εικόνα των διαλυτηρίων όπου εκτιμάται πως το 50% είναι άδεια, παρά την προσπάθεια των Cash Buyers να πουλήσουν τα αποθέματα τους σε τιμές της αγοράς και όχι σπέκουλας.
Το Πακιστάν, και αυτό για άλλη μια εβδομάδα αντιμετώπισε τα γνωστά προβλήματα ισοτιμίας, με την ρουπία να διαπραγματεύεται μεταξύ των 108 – 109 ρουπίων στο δολάριο, αποτρέποντας έτσι για άλλη μία φορά τους End Buyers στο να βγουν στην αγορά. Αν η ισοτιμία βελτιωθεί, τότε η αγορά του Πακιστάν θα γίνει από τις πιο ανταγωνιστικές, ιδιαίτερα για τα πλοία μεγαλύτερου τονάζ, καθώς οι τιμές του σιδήρου παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα και η ζήτηση ισχυρή.
Στο Μπαγκλαντές, η πολιτική κατάσταση είναι ο κύριος παράγοντας που έχει παραλύσει τον τομέα των διαλύσεων, καθώς εν όψει των επερχόμενων εκλογών στις 5 Ιανουαρίου, όλη η χώρα ουσιαστικά έχει παραλύσει από απεργίες. Μέσα σε αυτή την αναταραχή ελάχιστοι End Buyers έχουν αρχίσει να αγοράζουν πλοία προσδοκώντας αύξηση των τιμών του σιδήρου όπως συνήθως συμβαίνει σε περιόδους κρίσης.
Η Κίνα, συνεχίζει να παραμένει απλός θεατής, καθώς οι τιμές του σιδήρου παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις, λόγω της προσπάθειας της κυβέρνησης να αποφύγει υπέρ-θέρμανση της οικονομίας, με αποτέλεσμα και οι προσφερόμενες τιμές να παραμένουν πιεσμένες. Από την άλλη εικάζεται ότι ακόμη και αν βελτιωνόντουσαν οι τρέχουσες τιμές δεν θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν τις τιμές των υπόλοιπων αγορών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε αρκετά μειωμένος στους 193,957 DWT, εκ των οποίων περίπου το 53% (103,320 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια και το 47% (90,637 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κινήθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 400 – $ 425 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 400 – $ 430 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 330 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ