
Σε εκπτώσεις ανάλογα με τον όγκο των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων και σε μείωση των τιμολογίων ρευματοδότησης των transit εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων, αλλά και της διακίνησης transshipment εμπορευματοκιβωτίων προχωρά η ΟΛΘ Α.Ε. από την 1η Ιανουαρίου 2014.
Όπως σημείωσε σήμερα μιλώντας σε επιχειρηματίες στα Σκόπια ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης οι λεπτομέρειες των νέων ρυθμίσεων θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες στη Θεσσαλονίκη. Όπως είπε αυτές οι εξελίξεις αφορούν ιδιαιτέρως τις επιχειρήσεις των Σκοπίων, αφού χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες υπηρεσίες. Ο ίδιος υπογράμμισε, επίσης, ότι από τον προσεχή Μάρτιο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολογεί τακτικά εμπορικά τρένα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα Σκόπια, προσφέροντας έναν ακόμη εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς φορτίων. «Για την εξυπηρέτηση του εμπορίου της χώρας σας, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η πλέον σύντομη, οικονομική και αποδοτική εναλλακτική» είπε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι «η χώρα σας είναι η πλέον σημαντική για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα χύδην ξηρά και γενικά φορτία».
Το 2012 από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διακινήθηκαν προς τα Σκόπια περίπου 2,16 εκατομμύρια τόνοι χύδην ξηρών και γενικών φορτίων. Την τριετία 2010 – 2012 η διακίνηση χύδην ξηρού και γενικού φορτίου από και προς την ΠΓΔΜ αυξήθηκε κατά 13,32% αντικατοπτρίζοντας την δυναμική των εμπορευματικών ροών.
Σε ότι αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, παρουσιάζει συνεχή αύξηση από το 2010. Το 2012 η χρονιά έκλεισε με 23.466 TEU (αύξηση 13,35% την περίοδο 2010-2012). Οι επιχειρήσεις της ΠΓΔΜ διακίνησαν το 2012 το 58,24% των transit εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα μικρό ποσοστό της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων πραγματοποιείται με σιδηρόδρομο (το ποσοστό το 2012 ήταν κοντά στο 5%).
Η εμπιστοσύνη που δείχνουν οι εταιρείες της ΠΓΔΜ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ο ρόλος που διαδραματίζουν στην ανάπτυξη της διακίνησης του λιμένα, δημιουργούν την υποχρέωση της συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από την πλευρά του λιμένα σημείωσε ο κ. Αγγελούδης. Ταυτόχρονα επισήμανε ότι προκειμένου να βελτιωθεί η λειτουργικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια η ΟΛΘ ΑΕ πραγματοποίησε επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου μηχανολογικού εξοπλισμού αλλά και προμήθειας νέων μηχανημάτων, ενώ προγραμματίζει για τα επόμενα χρόνια ανάλογη δαπάνη, ώστε να βρίσκεται τεχνολογικά στο καλύτερο δυνατό σημείο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ