
Ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο στον τομέα των μεταφορών επανήλθε στο προσκήνιο έπειτα από δηλώσεις αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το σχέδιο Seine Nord Europe Canal αφορά τη σύνδεση του ποτάμιου δικτύου της ευρύτερης περιοχής του Παρισιού με εκείνο των χωρών της Benelux (Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο), μία επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Το όλο project είχε περιέλθει σε απραξία, όταν το 2012 όταν ιδιώτες επενδυτές για την κατασκευή του τμήματος του έργου εντός της Γαλλικής επικράτειας, είχαν αποσύρει την στήριξή τους.
Το project επανήλθε στο προσκήνιο όταν ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος Επίτροπος για τον τομέα των μεταφορών κ. Siim Kallas, υπέγραψε μία κοινή δήλωση στην οποία επιβεβαιώνεται η πρόβλεψη της Επιτροπής να χρηματοδοτήσει μέχρι και το 40% του έργου μέσω του χρηματοδοτικού προγράμματος της περιόδου 2014-2020. Οι αρχικές προθέσεις της Επιτροπής κατά τον αρχικό σχεδιασμό ήταν η χρηματοδότηση του έργου μέχρι ποσοστού 6%. Η είδηση έρχεται έπειτα από την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για έργα μεταφορικών υποδομών για την περίοδο 2014-2020 θα αγγίξει τα €26 δις, ποσό τριπλάσιο από τον προϋπολογισμό για αντίστοιχα έργα της περιόδου 2007-2013. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμως δηλώνει ότι υπάρχει υψηλή προστιθέμενη αξία από το έργο καθώς σημαντικό ποσοστό φορτίων θα φύγει από τα φορτηγά και θα επιλέξει τις φορτηγίδες.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός καναλιού μήκους 106 χιλιομέτρων και πλάτους 54 μέτρων το οποίο θα συνδέει τα ποτάμια Seine και Scheldt, θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2015 και η ολοκλήρωσή του θα απαιτήσει έξι χρόνια περίπου.
Σκέψεις για ένα αντίστοιχο έργο υπάρχουν και στην χώρα μας καθώς η διαπλάτυνση και σύνδεση του ποταμού Αξιού με τον Δούναβη μέσω του ποταμού Μοράβα έχει απασχολήσει την ειδησεογραφία ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο. Τυχόν σύνδεση των ποταμών θα δώσει την δυνατότητα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να έχει πρόσβαση στην αγορά της κεντρικής Ευρώπης με την χρήση φορτηγίδων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ