
Ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο στον τομέα των μεταφορών επανήλθε στο προσκήνιο έπειτα από δηλώσεις αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το σχέδιο Seine Nord Europe Canal αφορά τη σύνδεση του ποτάμιου δικτύου της ευρύτερης περιοχής του Παρισιού με εκείνο των χωρών της Benelux (Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο), μία επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Το όλο project είχε περιέλθει σε απραξία, όταν το 2012 όταν ιδιώτες επενδυτές για την κατασκευή του τμήματος του έργου εντός της Γαλλικής επικράτειας, είχαν αποσύρει την στήριξή τους.
Το project επανήλθε στο προσκήνιο όταν ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος Επίτροπος για τον τομέα των μεταφορών κ. Siim Kallas, υπέγραψε μία κοινή δήλωση στην οποία επιβεβαιώνεται η πρόβλεψη της Επιτροπής να χρηματοδοτήσει μέχρι και το 40% του έργου μέσω του χρηματοδοτικού προγράμματος της περιόδου 2014-2020. Οι αρχικές προθέσεις της Επιτροπής κατά τον αρχικό σχεδιασμό ήταν η χρηματοδότηση του έργου μέχρι ποσοστού 6%. Η είδηση έρχεται έπειτα από την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για έργα μεταφορικών υποδομών για την περίοδο 2014-2020 θα αγγίξει τα €26 δις, ποσό τριπλάσιο από τον προϋπολογισμό για αντίστοιχα έργα της περιόδου 2007-2013. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμως δηλώνει ότι υπάρχει υψηλή προστιθέμενη αξία από το έργο καθώς σημαντικό ποσοστό φορτίων θα φύγει από τα φορτηγά και θα επιλέξει τις φορτηγίδες.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός καναλιού μήκους 106 χιλιομέτρων και πλάτους 54 μέτρων το οποίο θα συνδέει τα ποτάμια Seine και Scheldt, θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2015 και η ολοκλήρωσή του θα απαιτήσει έξι χρόνια περίπου.
Σκέψεις για ένα αντίστοιχο έργο υπάρχουν και στην χώρα μας καθώς η διαπλάτυνση και σύνδεση του ποταμού Αξιού με τον Δούναβη μέσω του ποταμού Μοράβα έχει απασχολήσει την ειδησεογραφία ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο. Τυχόν σύνδεση των ποταμών θα δώσει την δυνατότητα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να έχει πρόσβαση στην αγορά της κεντρικής Ευρώπης με την χρήση φορτηγίδων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Άκρως αισιόδοξος για τις προοπτικές της αγοράς πετρελαίου εμφανίζεται ο OPEC, εν μέσω ανησυχιών από διεθνείς οργανισμούς και αναλυτές για υπερπροσφορά αργού το 2026.…
Η Ρωσία προειδοποίησε στις 16 Οκτωβρίου ότι οι νέες κυρώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου κατά των ρωσικών πετρελαϊκών κολοσσών Rosneft και Lukoil επηρεάζουν τις αγορές…
Χαμόγελα επικρατούν στον λιμένα του Λος Άντζελες, παρά την αβεβαιότητα ένεκα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του λιμένα, το γ΄…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ