
Ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο στον τομέα των μεταφορών επανήλθε στο προσκήνιο έπειτα από δηλώσεις αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το σχέδιο Seine Nord Europe Canal αφορά τη σύνδεση του ποτάμιου δικτύου της ευρύτερης περιοχής του Παρισιού με εκείνο των χωρών της Benelux (Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο), μία επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Το όλο project είχε περιέλθει σε απραξία, όταν το 2012 όταν ιδιώτες επενδυτές για την κατασκευή του τμήματος του έργου εντός της Γαλλικής επικράτειας, είχαν αποσύρει την στήριξή τους.
Το project επανήλθε στο προσκήνιο όταν ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδιος Επίτροπος για τον τομέα των μεταφορών κ. Siim Kallas, υπέγραψε μία κοινή δήλωση στην οποία επιβεβαιώνεται η πρόβλεψη της Επιτροπής να χρηματοδοτήσει μέχρι και το 40% του έργου μέσω του χρηματοδοτικού προγράμματος της περιόδου 2014-2020. Οι αρχικές προθέσεις της Επιτροπής κατά τον αρχικό σχεδιασμό ήταν η χρηματοδότηση του έργου μέχρι ποσοστού 6%. Η είδηση έρχεται έπειτα από την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για έργα μεταφορικών υποδομών για την περίοδο 2014-2020 θα αγγίξει τα €26 δις, ποσό τριπλάσιο από τον προϋπολογισμό για αντίστοιχα έργα της περιόδου 2007-2013. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμως δηλώνει ότι υπάρχει υψηλή προστιθέμενη αξία από το έργο καθώς σημαντικό ποσοστό φορτίων θα φύγει από τα φορτηγά και θα επιλέξει τις φορτηγίδες.
Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός καναλιού μήκους 106 χιλιομέτρων και πλάτους 54 μέτρων το οποίο θα συνδέει τα ποτάμια Seine και Scheldt, θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2015 και η ολοκλήρωσή του θα απαιτήσει έξι χρόνια περίπου.
Σκέψεις για ένα αντίστοιχο έργο υπάρχουν και στην χώρα μας καθώς η διαπλάτυνση και σύνδεση του ποταμού Αξιού με τον Δούναβη μέσω του ποταμού Μοράβα έχει απασχολήσει την ειδησεογραφία ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο. Τυχόν σύνδεση των ποταμών θα δώσει την δυνατότητα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να έχει πρόσβαση στην αγορά της κεντρικής Ευρώπης με την χρήση φορτηγίδων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ