
Το λιμάνι της Αμβέρσας κατάφερε να αυξήσει την διακίνηση εμπορευμάτων από τα κρηπιδώματά του την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2013. Συνολικά διακινήθηκαν 143.015.226 τόνοι, αύξηση 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Σημαντική συνεισφορά στην διακίνηση (32%) είχαν και πάλι τα χύδην υγρά φορτία, δημιουργώντας προσδοκίες για ένα σημαντικό θετικό κλείσιμο της χρονιάς. Τα χύδην ξηρά φορτία σημείωσαν τεράστια μείωση 25,6% (στους 10.941.785 τόνους) κυρίως λόγω της μείωσης εισαγωγών φορτίων άνθρακα (-57,4%). Βασική αιτία πίσω από την μείωση των φορτίων άνθρακα εκτιμάται πως είναι οι τιμές σιδηροδρομικής μεταφοράς στην Γερμανική ενδοχώρα γεγονός που καθιστά το λιμάνι της Αμβέρσας λιγότερο ανταγωνιστικό σε σχέση με γειτονικά (κυρίως Γερμανικά) λιμάνια. Η Λιμενική Αρχή της Αμβέρσας σε συνεργασία με ιδιώτες, προσπαθεί να εξαλείψει το συγκεκριμένο μειονέκτημα.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 1,7% (στα 6,4 εκ. TEU από 6,5 εκ. TEU την αντίστοιχη περίοδο του 2012). Σε μία θετική εξέλιξη για το λιμάνι της Αμβέρσας οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες θαλάσσιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (Maersk, MSC, CMA-CGM) φαίνεται ότι «ψηφίζουν» Αμβέρσα καθώς διατήρησαν τον αριθμό των γραμμών στα Trans-Atlantic δρομολόγια που καλούν στο λιμάνι, ενώ κέρδισε μία πρόσθετη γραμμή στα δρομολόγια της Άπω Ανατολής. Τα δρομολόγια πραγματοποιούνται από πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 13.000 TEU. Την ίδια περίοδο το λιμάνι του Ρότερνταμ έχασε ορισμένα δρομολόγια.
Μείωση υπήρξε και στην διακίνηση εμπορευμάτων με Ro/Ro κατά 5,3% (στους 3.406.385 τόνους). Από την άλλη η διακίνηση οχημάτων (car terminal) αυξήθηκε κατά 5,5% (στα 969.105 οχήματα).
Τα πλοία που κατέπλευσαν στο λιμάνι της Αμβέρσας μειώθηκαν κατά 2,4%, στα 10.769 πλοία. Το ορόσημο της φετινής χρονιάς ήταν η προσέγγιση στις 19 Οκτωβρίου του “Mary Maersk” από την σειρά Triple-E της Maersk με χωρητικότητα 18.000 TEU κάτι που αποδεικνύει ότι το λιμάνι της Αμβέρσας είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.
Περισσότερα για την λιμενική βιομηχανία @ www.PortEconomics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ