Πτώση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην Αμβέρσα παρά την άνοδο της συνολικής διακίνησης...

Πτώση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην Αμβέρσα παρά την άνοδο της συνολικής διακίνησης στο 9μηνο

31
Πτώση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στην Αμβέρσα παρά την άνοδο της συνολικής διακίνησης στο 9μηνο

Το λιμάνι της Αμβέρσας κατάφερε να αυξήσει την διακίνηση εμπορευμάτων από τα κρηπιδώματά του την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2013. Συνολικά διακινήθηκαν 143.015.226 τόνοι, αύξηση 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012. Σημαντική συνεισφορά στην διακίνηση (32%) είχαν και πάλι τα χύδην υγρά φορτία, δημιουργώντας προσδοκίες για ένα σημαντικό θετικό κλείσιμο της χρονιάς. Τα χύδην ξηρά φορτία σημείωσαν τεράστια μείωση 25,6% (στους 10.941.785 τόνους) κυρίως λόγω της μείωσης εισαγωγών φορτίων άνθρακα (-57,4%). Βασική αιτία πίσω από την μείωση των φορτίων άνθρακα εκτιμάται πως είναι οι τιμές σιδηροδρομικής μεταφοράς στην Γερμανική ενδοχώρα γεγονός που καθιστά το λιμάνι της Αμβέρσας λιγότερο ανταγωνιστικό σε σχέση με γειτονικά (κυρίως Γερμανικά) λιμάνια. Η Λιμενική Αρχή της Αμβέρσας σε συνεργασία με ιδιώτες, προσπαθεί να εξαλείψει το συγκεκριμένο μειονέκτημα.

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 1,7% (στα 6,4 εκ. TEU από 6,5 εκ. TEU την αντίστοιχη περίοδο του 2012). Σε μία θετική εξέλιξη για το λιμάνι της Αμβέρσας οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες θαλάσσιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (Maersk, MSC, CMA-CGM) φαίνεται ότι «ψηφίζουν» Αμβέρσα καθώς διατήρησαν τον αριθμό των γραμμών στα Trans-Atlantic δρομολόγια που καλούν στο λιμάνι, ενώ κέρδισε μία πρόσθετη γραμμή στα δρομολόγια της Άπω Ανατολής. Τα δρομολόγια πραγματοποιούνται από πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 13.000 TEU. Την ίδια περίοδο το λιμάνι του Ρότερνταμ έχασε ορισμένα δρομολόγια.

Μείωση υπήρξε και στην διακίνηση εμπορευμάτων με Ro/Ro κατά 5,3% (στους 3.406.385 τόνους). Από την άλλη η διακίνηση οχημάτων (car terminal) αυξήθηκε κατά 5,5% (στα 969.105 οχήματα).

Τα πλοία που κατέπλευσαν στο λιμάνι της Αμβέρσας μειώθηκαν κατά 2,4%, στα 10.769 πλοία. Το ορόσημο της φετινής χρονιάς ήταν η προσέγγιση στις 19 Οκτωβρίου του “Mary Maersk” από την σειρά Triple-E της Maersk με χωρητικότητα 18.000 TEU κάτι που αποδεικνύει ότι το λιμάνι της Αμβέρσας είναι σε θέση να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.

 

Περισσότερα για την λιμενική βιομηχανία @ www.PortEconomics.eu

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.