
H APM Terminals υπέγραψε συμβόλαιο αξίας $460 εκατομμυρίων με ένα Ολλανδικό κονσόρτιουμ εταιρειών για την κατασκευή της πρώτης φάσης ενός νέου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην Κόστα Ρίκα. Το κονσόρτιουμ Van Oord & Bam International θα ξεκινήσει τις εργασίες κατασκευής του Moin Container Terminal, χωρητικότητας 1,3 εκ. TEU, το πρώτο τρίμηνο του 2014. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κονσόρτιουμ κατασκευάζει και το χωρητικότητας 8,5 εκ. TEU “Maasvlakte 2” στο οποίο η APM Terminals θα διαχειρίζεται ένα από τους δύο νέους τερματικούς σταθμού. Μάλιστα η APM Terminals έχει μείνει απόλυτα ευχαριστημένη τόσο από την τήρηση του χρονοδιαγράμματος όσο και από την τήρηση του προϋπολογισμού του έργου. Για το λόγο αυτό ο Tiemen Meester Αντιπρόεδρος της APM Terminals δήλωσε ότι «Εκτιμούμε ότι μπορούν με την ίδια συνέπεια να κατασκευάσουν και το Moin Container Terminal, το μεγαλύτερο έργο υποδομής στην Κόστα Ρίκα».
Ο νέος τερματικός σταθμός θα κατασκευαστεί στο Puerto Limon το οποίο το 2012 διαχειρίστηκε πάνω από 1.000.000 TEUs (αύξηση 16% σε σχέση με το 2011). Ο νέος τερματικός σταθμός θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία χωρητικότητας μέχρι 12.000 TEU, τα οποία θα μπορούν να διαπλεύσουν την Διώρυγα του Παναμά, με το πέρας των εργασιών διαπλάτυνσης το 2015. Προς το παρόν το Puerto Limon μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία με μέγιστη χωρητικότητα τα 2500 TEU. Συνολικά η APM Terminals αναμένεται να επενδύσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια στον τερματικό σταθμό ο οποίος με την ολοκλήρωση και της τελευταίας φάσης κατασκευής θα έχει χωρητικότητα 2,7 εκ. TEU. Η APM είχε κερδίσει σχετικό διαγωνισμό παραχώρησης το 2011, με διάρκεια 33 έτη.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.eu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ