
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου, 2013, ο BDΙ έκλεισε στις 2,046 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 3,967 μονάδες με $ 38,023 την ημέρα, BPI 1,800 μονάδες στα $ 14,436 την ημέρα, BSI 1,069 μονάδες στα $ 11,179 την ημέρα και BHSI 594 μονάδες στα $ 8,473 την ημέρα.
Στην ανασκόπηση μας στις 11 Σεπτεμβρίου, είχαμε αναφέρει ότι στις επόμενες 10 ημέρες ο δείκτης θα έσπαγε το φράγμα των 2,000 μονάδων και στις 24 Σεπτεμβρίου όντως τις ξεπέρασε, αλλά μετά από μία ημέρα άρχισε να παρουσιάζει πτωτικές τάσεις και κατά πάσα πιθανότητα την επόμενη εβδομάδα να τον δούμε και πάλι να βρίσκεται κοντά μεν αλλά κάτω από τις 2,000 μονάδες.
Η ενδεχόμενη πτώση του δείκτη είναι αναμενόμενη και δεν οφείλεται σε αλλαγή των θεμελιωδών μεγεθών, δηλαδή στην αύξηση των εισαγωγών Iron Ore και Coal από την Κίνα η των εισαγωγών Coal από την Ινδία, οι οποίες αυξάνουν την ζήτηση για Capes και Panamax και κατά επέκταση και την αύξηση του BDI, αλλά οφείλεται στην επερχόμενη επίσημη αργία διάρκειας μίας εβδομάδας από 1 έως 7 Οκτωβρίου όπου ουσιαστικά όλα «νεκρώνουν» στην Κίνα.
Σχετικά με τα προαναφερόμενα θεμελιώδη μεγέθη, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, προβλέπει σταδιακή ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου παρά το γεγονός ότι στο σύνολο οι προβλέψεις του είναι μειωμένες συγκριτικά με προηγούμενες εκτιμήσεις.
Συγκεκριμένα για το 2013 εκτιμά την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου στο 2,5% από 3,3% στην πρόβλεψη του Απριλίου ενώ για το 2014 αναθεώρησε και πάλι πτωτικά στο 4,5% από 5%.
Συνολικά όμως η εκτίμηση του Οργανισμού είναι ότι σιγά – σιγά οι συνθήκες για τη βελτίωση του Παγκόσμιου Εμπορίου έχουν αρχίσει και εμφανίζονται και πως η αναθεώρηση της ανάπτυξης για το 2013 οφείλεται στην μείωση που παρατηρήθηκε ιδιαίτερα στο 1ο εξάμηνο του 2013.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο μέσος όρος ανάπτυξης της τελευταίας εικοσαετίας και ο οποίος χρησιμοποιείται σαν σημείο αναφοράς, είναι στο 5,4%.
Αξίζει να αναφέρουμε τις εκτιμήσεις από το Bloomberg για την πορεία των ημερησίων εσόδων, όλων των τύπων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου οι οποίες βασίζονται στις απαντήσεις αρκετών αναλυτών. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων των Capes θα κυμανθεί από $ 9,762 μέχρι σήμερα για το 2013 στα $ 16,000 την ημέρα για το 2014, για τα Panamax από $ 7,770 έως σήμερα, στα $ 12,000 την ημέρα το 2014.
Για τα Supramax και τα Handysize, προβλέπει τον μέσο όρο ημερησίων εσόδων για το 2014 στα $ 12,000 και $ 9,800 αντίστοιχα.
Η αιτιολογία των αναλυτών που συμμετείχαν στην έρευνα για την αύξηση των ημερησίων εσόδων για το 2014 δεν μας εκπλήσσει καθόλου, καθώς ακόμη για άλλη μια φορά στο προσκήνιο είναι η Κίνα αφού οι εισαγωγές της σε Iron Ore, Coal και Grain αντιπροσωπεύουν το 38% παγκοσμίως ενώ η Ιαπωνία ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγικός προορισμός, αντιπροσωπεύει το 13%.
Σύμφωνα με την ACM Shipping Group Plc., για το 2014 θα υπάρξει αύξηση των φορτίων κατά 13% στους 1,3 δισ. τόνους για Coal, για Iron Ore 9% στους 1,19 δισ. τόνους και για Grains, Rice και Soy 3,8% στους 419 εκατομμύρια τόνους.
Ο Erick Folkeson, αναλυτής της Swedbank First Securities AS στο Oslo, επισημαίνει ότι έχουμε μπει σε τροχιά ανάκαμψης και η απασχόληση του στόλου (Fleet Utilization) θα βελτιωθεί περεταίρω παρασύροντας θετικά και τα έσοδα των πλοίων. Αντίστοιχα η Hartland Shipping Services στο Λονδίνο, αναφέρει πως η ζήτηση (Demand) έχει αρχίσει και αυξάνεται ενώ η προσφορά (Supply) βρίσκεται υπό έλεγχο, προμηνύοντας ότι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου θα είναι ο πρώτος κλάδος που θα παρουσιάσει σημάδια ανάκαμψης.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Handymax, το ‘CB PARADISE’ 46.232 DWT (2003 – Oshima) αγοράστηκε από Έλληνες με χαρτιά πρόσφατα περασμένα στα $ 16,25 εκ.
✏ Στα Handyzize, το ‘HIBERNIA’ 28.107 DWT (2001 – Bohai) πουλήθηκε πάνω από τα $ 7 εκ., το ‘VOGE FELIX’ 24.279 DWT (1997 – Hakodate Dock) αγοράστηκε από Κινέζους στα $ 6 εκ. και το
BIRCH 2’ 20.427 DWT (1998 – Wuhu Shipyard) με Survey’s due, πουλήθηκε στα $ 2,8 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:
✏ Στα MR, το ‘CHAMPION STAR’ 45.999 DWT (1991 – A.E.S.A) πουλήθηκε περίπου στα $ 6 εκ.
✏ Στα Chemicals, το ‘MCT ALIOTH’ 19.990 DWT (1999 – Uljanic) πουλήθηκε περίπου στα $ 9 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ